- AVIS 72/24 - INDISPONIBILITAT NOTICAT
- AVIS 71/24 - OFERTA DE CURSOS SUBVENCIONATS (SENSE COST) PER A COL·LEGIATS I ELS SEUS EMPLEATS
- AVIS 70/24- CERTIFICAT ISO 9001 - VALORACIÓ SERVEIS COL·LEGIALS
- AVIS 69/24 - CELEBRACIÓ DE SANT IU – PREMIS PROCURA
- AVIS 68/24 - AMPLIACIÓ TERMINI INSCRIPCIÓ PELEGRINATGE CAMÍ DE SANTIAGO
- AVIS 67/24 - RECORDATORI PRESENTACIÓ RECURSOS D’APEL·LACIÓ DE L’ÀMBIT CIVIL A LES AUDIÈNCIES PROVINCIALS
- AVIS 66/24 - NORMES DE REPARTIMENT DELS JUTJATS SOCIALS DE BARCELONA
- AVIS 65/2024 - INSPECCIÓ JUTJATS
- AVIS 64/24 - CANVI DE DATA DE LA NOVA OPCIÓ TELEMÀTICA PER PRESENTAR RECURSOS D’APEL·LACIÓ DAVANT LES AUDIÈNCIES PROVINCIALS
- OFICI JUTJAT PRIMERA INSTÀNCIA I INSTRUCCIÓ Nº 1 DE MARTORELL
- AVIS 62/24 - DEFUNCIÓ PARE PROCURADOR
- AVIS 61/24 - RENOVACIÓ CONVENI BANC SANTANDER
- AVIS 60 - NORMES DE REPARTIMENT CIVILS AUDIÈNCIA PROVINCIAL DE BARCELONA
- CARTA DEL DEGÀ - SALUT I BENESTAR
- AVIS 59/24 - ACORD COMISSIÓ AJG I T.O DEL CONSELL DE COL.LEGIS DE CATALUNYA
AVIS 72/24 – INDISPONIBILITAT NOTICAT
INDISPONIBILITAT NOTICAT
Us informem que s’ha produït una incidència amb un component tècnic de CAOC (Consorci d’Administració Oberta de Catalunya) que ha afectat al mòdul de comunicacions telemàtiques del sistema e-justicia.cat, impedint que els organismes i entitats usuàries del sistema rebin correctament les notificacions judicials telemàtiques que envien els òrgans judicials pel canal NOTICAT.
Donat que encara s’està solucionat aquesta incidència, des del SISPI ens han comunicat que un cop resolta, es publicarà a la Seu Judicial Electrònica un certificat d’indisponiblitat del sistema.
JUNTA ICPB
Barcelona, 11 d’abril de 2024
INDISPONIBILIDAD NOTICAT
Os informamos que se ha producido una incidencia con un componente técnico de CAOC (Consorci d’Administració Oberta de Catalunya) que ha afectado al módulo de comunicaciones telemáticas del sistema e-justicia.cat, impidiendo que los organismos y entidades usuarias del sistema reciban correctamente las notificaciones judiciales telemáticas que envían los órganos judiciales a través del canal NOTICAT.
Dado que todavía se está solucionado este incidencia, desde el SISPI nos han comunicado que una vez resuelta, se publicará en la Sede Judicial electrónica un certificado de indisponibilidad del sistema.
JUNTA ICPB
Barcelona, 11 de abril de 2024
AVIS 71/24 – OFERTA DE CURSOS SUBVENCIONATS (SENSE COST) PER A COL·LEGIATS I ELS SEUS EMPLEATS
OFERTA DE CURSOS SUBVENCIONATS (SENSE COST) PER A COL·LEGIATS I ELS SEUS EMPLEATS
A través del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya hem tingut accés a diferents cursos subvencionats en modalitat d’Aula Virtual/presencial per als nostres col·legiats i els seus empleats. Aquests cursos estan destinats a treballadors adscrits al Règim General, autònoms, mutualistes i persones en situació d’atur.
El nombre de places és limitada, per aquest motiu és REQUISIT IMPRESCINDIBLE fer la pre-inscripció al curs trucant a la Secretaria del Col·legi al telèfon 93 813 56 38 o bé per e-mail a gestio.serveis@icpb.es. Persona de contacte: Elvira Mateos.
Podeu accedir al següent enllaç per tal de formalitzar la pre-inscripció i consultar la relació de cursos: Oferta de cursos
JUNTA ICPB
Barcelona, 11 d’abril de 2024
OFERTA DE CURSOS SUBVENCIONADOS (SIN COSTE) PARA COLEGIADOS Y SUS EMPLEADOS
A través del Consorcio para la Formación Continua de Cataluña hemos tenido acceso a diferentes cursos subvencionados en modalidad de Aula Virtual/presencial para nuestros colegiados y sus empleados. Estos cursos están destinados a trabajadores adscritos al Régimen General, autónomos, mutualistas y personas en situación de desempleo.
El número de plazas es limitado, por este motivo es REQUISITO IMPRESCINDIBLE hacer la preinscripción al curso llamando a la Secretaría del Colegio al teléfono 93 813 56 38 o bien por e-mail a gestio.serveis@icpb.es. Persona de contacto: Elvira Mateos.
Podéis acceder al siguiente enlace para formalizar la preinscripción y consultar la relación de cursos: Oferta de cursos
JUNTA ICPB
Barcelona, 11 de abril de 2024
AVIS 70/24- CERTIFICAT ISO 9001 – VALORACIÓ SERVEIS COL·LEGIALS
CERTIFICAT ISO 9001 – VALORACIÓ SERVEIS COL·LEGIALS
Com ja sabeu, el Col·legi disposa d’un sistema de gestió de qualitat ISO 9001. L’objectiu d’aquesta certificació és establir un procediment de gestió dels processos i de la millora continuada enfocat al servei al col·legiat i al ciutadà. El certificat ISO 9001 s’ha de renovar anualment mitjançant una auditoria externa.
Un dels requeriments per mantenir la gestió de la qualitat és conèixer el grau de satisfacció respecte als serveis que presta el Col·legi. Per aquest motiu us demanem la vostra col·laboració contestant un breu qüestionari per valorar els serveis col·legials. Sens dubte, la vostra opinió ens ajudarà a continuar en aquest procés de millora continuada.
Podeu accedir a l’enquesta en el següent enllaç: https://forms.gle/BKTMsoyfHryLSKNF6
JUNTA ICPB
Barcelona, 11 d’abril de 2024
CERTIFICADO ISO 9001 – VALORACIÓN SERVICIOS COLEGIALES
Como ya sabéis, el Colegio dispone de un sistema de gestión de calidad ISO 9001. El objetivo de esta certificación es establecer un procedimiento de gestión de los procesos y de la mejora continuada enfocado al servicio al colegiado y al ciudadano. El certificado ISO 9001 se ha de renovar anualmente mediante una auditoría externa.
Uno de los requerimientos para mantener la gestión de la calidad es conocer el grado de satisfacción respecto a los servicios que presta el Colegio. Para este motivo os pedimos vuestra colaboración contestando un breve cuestionario para valorar los servicios colegiales. Sin duda, vuestra opinión nos ayudará a continuar en este proceso de mejora continuada.
Podéis acceder a la encuesta en el siguiente enlace: https://forms.gle/BKTMsoyfHryLSKNF6
JUNTA ICPB
Barcelona, 11 de abril de 2024
AVIS 69/24 – CELEBRACIÓ DE SANT IU – PREMIS PROCURA
CELEBRACIÓ DE SANT IU – PREMIS PROCURA
Amb molta il·lusió, us informem que estem organitzant la celebració de la festivitat del nostre Patró Sant Iu.
El dia 16 de maig, a les 17.00 hores, al Saló dels Passos Perduts del Palau de Justícia de Barcelona, es farà l’acte institucional de jurament dels nous col·legiats i lliurament de medalles i diplomes als procuradors que compleixen 25 anys de col·legiació.
Així mateix, el dia 7 de juny, a les 20.00h, al Reial Club de Polo de Barcelona, tindrà lloc el lliurament dels guardons de la 10a edició dels Premis Procura. En aquesta matèria, i un cop finalitzat el termini de presentació de candidatures als Premis, enguany la Junta de Govern ha decidit els següents guardonats:
- Premi Procura – Trajectòria Professional, al Magistrat de la Sala 1a. del Tribunal Supremo, Excm. Sr. Ignacio Sancho Gargallo.
- Premi Procura – Anual, a la Secretària Coordinadora Provincial de Barcelona, Il·lma. Sra. Maria J. Peñacoba Pérez.
- Premi Procura Solidari – Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls.
Un cop conclòs es donarà pas a un còctel-sopar i posterior música-ball, on ens agradaria molt poder comptar amb la vostra assistència, que haureu de confirmar abans del dia 24 de maig de 2024 al correu electrònic secretaria@icpb.es, indicant el vostre nom i adjuntant una còpia de la transferència de 40 € al compte ES63 3183 0803 1620 0065 6625. Així mateix, us comuniquem que cada procurador pot assistir amb 1 acompanyant i el preu del seu tiquet serà de 50 €.
Si voleu convidar algú més, caldrà que us poseu en contacte amb el Col·legi, ja que per motius d’aforament, es donarà prioritat als procuradors.
Us animem a reservar-vos aquestes dates per celebrar amb nosaltres la Festivitat del nostre patró.
JUNTA ICPB
Barcelona, 10 d’abril de 2024
CELEBRACIÓN DE SAN IVO – PREMIOS PROCURA
Con mucha ilusión, os informamos que estamos organizando la celebración de la festividad de nuestro Patrón San Ivo.
El día 16 de mayo, a las 17.00 horas, en el Salón de los Pasos Perdidos del Palau de Justicia de Barcelona, se hará el acto institucional de juramento de los nuevos colegiados y entrega de medallas y diplomas a los procuradores que cumplen 25 años de colegiación.
Así mismo, el día 7 de junio, a las 20.00h, al Real Club de Polo de Barcelona, tendrá lugar la entrega de los galardones de la 10.ª edición de los Premios Procura. En esta materia, y una vez finalizado el plazo de presentación de candidaturas a los Premios, este año la Junta de Gobierno ha decidido los siguientes galardonados:
– Premio Procura – Trayectoria Profesional, al Magistrado de la Sala 1.ª del Tribunal Supremo, Excmo. Sr. Ignacio Sancho Gargallo.
– Premio Procura – Anual, a la Secretaria Coordinadora Provincial de Barcelona, Ilma. Sra. Maria J. Peñacoba Pérez.
– Premio Procura Solidario – Fundació Catalana de ELA Miquel Valls.
Una vez concluida se dará paso a un cóctel-cena y posterior música-baile, donde nos gustaría mucho poder contar con vuestra asistencia, que tendréis que confirmar antes del día 24 de mayo de 2024 al correo electrónico secretaria@icpb.es, indicando vuestro nombre y adjuntando una copia de la transferencia de 40 € a la cuenta ES63 3183 0803 1620 0065 6625. Así mismo, os comunicamos que cada procurador puede asistir con 1 acompañante y el precio de su ticket será de 50 €.
Si queréis invitar a alguien más, tendréis que poneros en contacto con el Colegio, puesto que por motivos de aforo, se dará prioridad a los procuradores.
Os animamos a reservaros estas fechas para celebrar con nosotros la Festividad de nuestro patrón.
JUNTA ICPB
Barcelona, 10 de abril de 2024
AVIS 68/24 – AMPLIACIÓ TERMINI INSCRIPCIÓ PELEGRINATGE CAMÍ DE SANTIAGO
AMPLIACIÓ TERMINI INSCRIPCIÓ PELEGRINATGE CAMÍ DE SANTIAGO
Com a complement de l’avís 54/24, us informem que la Comissió d’Activitats Socials de l’ICAB ha ampliat el termini d’inscripció a l’expedició des de Barcelona per fer el Camino de Santiago (Camí Francès), que va des de Sarria fins a la plaça del Obradoiro de Santiago de Compostel·la, fins el pròxim dimecres 10 d’abril.
Podeu trobar tota la informació així com fer la inscripció en el següent enllaç: Inscripcions
JUNTA ICPB
Barcelona, 4 d’abril de 2024
AMPLIACIÓN PLAZO INSCRIPCIÓN PEREGRINAJE CAMINO DE SANTIAGO
Como complemento del aviso 54/24, os informamos que la Comisión de Actividades Sociales del ICAB ha ampliado el plazo de inscripción a la expedición desde Barcelona para hacer el Camino de Santiago (Camino Francés), que va desde Sarria hasta la plaza del Obradoiro de Santiago de Compostela, hasta el próximo miércoles 10 de abril.
Podéis encontrar toda la información así como hacer la inscripción en el siguiente enlace: Inscripciones
JUNTA ICPB
Barcelona, 4 de abril de 2024
AVIS 67/24 – RECORDATORI PRESENTACIÓ RECURSOS D’APEL·LACIÓ DE L’ÀMBIT CIVIL A LES AUDIÈNCIES PROVINCIALS
RECORDATORI PRESENTACIÓ RECURSOS D’APEL·LACIÓ DE L’ÀMBIT CIVIL A LES AUDIÈNCIES PROVINCIALS
Com a complement dels avisos 57/24 i 64/24, us recordem que el passat 2 d’abril de 2024 es va desplegar a l’Extranet d’Ejusticia.cat la possibilitat de que els procuradors poguessin presentar escrits iniciadors de recurs d’apel·lació totalment telemàtics adreçats al Servei de Presentació d’escrits de les Audiències Provincials.
Aquesta nova opció només s’ha d’utilitzar per la presentació d’escrits iniciadors de recurs d’apel·lació i sempre de conformitat amb la interpretació efectuada per les Audiències Provincials de la disposició transitòria segona del RDL 6/2023, per la qual interpreten que la interposició del recurs d’apel·lació davant l’Audiència Provincial només tindrà lloc respecte els procediments judicials iniciats per demanda, sol·licitud o petició presentada davant dels Jutjats de Primera Instància a partir del 20 de març de 2024.
S’ha detectat que alguns procuradors estan utilitzant aquesta opció per presentar escrits d’apel·lació telemàtics sense tenir en compte l’esmentada interpretació de la disposició transitòria segona del RDL 6/2023, així com altres escrits telemàtics referents a altres tràmits del recurs (compareixença, oposició al recurs, etc.) que no es poden presentar.
És important recordar, que aquests mòduls de registre i recepció d’escrits que es troben habilitats a les Audiències, no traslladen automàticament al mòdul de gestió processal els escrits, i per tant, aquells escrits que les Audiències considerin indegudament adreçats als Serveis de Registre d’Escrits, podran ser retornats.
JUNTA ICPB
Barcelona, 4 d’abril de 2024
RECORDATORIO PRESENTACIÓN RECURSOS DE APELACIÓN DEL ÁMBITO CIVIL A LAS AUDIENCIAS PROVINCIALES
Como complemento de los avisos 57/24 y 64/24, os recordamos que el pasado 2 de abril de 2024 se desplegó a la Extranet de Ejusticia.cat la posibilidad de que los procuradores pudieran presentar escritos iniciadores de recurso de apelación totalmente telemáticos dirigidos al Servicio de Presentación de escritos de las Audiencias Provinciales.
Esta nueva opción solo se tiene que utilizar para la presentación de escritos iniciadores de recurso de apelación y siempre de conformidad con la interpretación efectuada por las Audiencias Provinciales de la disposición transitoria segunda del RDL 6/2023, por la cual interpretan que la interposición del recurso de apelación ante la Audiencia Provincial solo tendrá lugar respecto los procedimientos judiciales iniciados por demanda, solicitud o petición presentada ante los Juzgados de Primera Instancia a partir del 20 de marzo de 2024.
Se ha detectado que algunos procuradores están utilizando esta opción para presentar escritos de apelación telemáticos sin tener en cuenta la mencionada interpretación de la disposición transitoria segunda del RDL 6/2023, así como otros escritos telemáticos referentes a otros trámites del recurso (comparecencia, oposición al recurso, etc.) que no se pueden presentar.
Es importante recordar, que estos módulos de registro y recepción de escritos que se encuentran habilitadas en las Audiencias, no trasladan automáticamente al módulo de gestión procesal los escritos, y por tanto, aquellos escritos que las Audiencias consideren indebidamente dirigidos a los Servicios de Registro de Escritos, podrán ser devueltos.
JUNTA ICPB
Barcelona, 4 de abril de 2024
AVIS 66/24 – NORMES DE REPARTIMENT DELS JUTJATS SOCIALS DE BARCELONA
NORMES DE REPARTIMENT DELS JUTJATS SOCIALS DE BARCELONA
Us donem trasllat de la modificació de les normes de repartiment aprovades a la Junta de Jutges Socials celebrada el 19 de gener de 2024 i aprovades per la Sala de Govern del TSJC en sessió celebrada el 27 de febrer de 2024.
Podeu consultar l’acord i les normes de repartiment accedint al següent enllaç:
JUNTA ICPB
Barcelona, 2 d’abril de 2024
NORMAS DE REPARTO DE LOS JUZGADOS SOCIALES DE BARCELONA
Os damos traslado de la modificación de las normas de reparto aprobadas a la Junta de Jueces Sociales celebrada el 19 de enero de 2024 y aprobadas por la Sala de Gobierno del TSJC en sesión celebrada el 27 de febrero de 2024.
Podéis consultar el acuerdo y las normas de reparto accediendo al siguiente enlace:
JUNTA ICPB
Barcelona, 2 de abril de 2024
AVIS 65/2024 – INSPECCIÓ JUTJATS
INSPECCIÓ JUTJATS
Als efectes del que està previst a l’article 175.3 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, es comunica a tots els col·legiats que, pel Servei d’Inspecció del Consejo General del Poder Judicial, s’han programat les següents inspeccions ordinàries:
- Jutjat d’Instrucció número 33 de Barcelona, la setmana del 6 al 10 de maig de 2024.
- Jutjat Penal número 12 de Barcelona, la setmana del 6 al 10 de maig de 2024.
- Jutjat de Primera Instància número 40 i 58 de Barcelona, la setmana del 13 al 17 de maig de 2024.
- Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 i 2 de Sant Feliu de Llobregat, la setmana del 27 al 31 de maig de 2024.
- Jutjat de Primera Instància número 1, 3 i 5 de Sabadell, la setmana del 3 al 7 de juny de 2024.
Es recorda que tots els col·legiats tenen el dret a formular queixes, suggeriments, iniciatives i disfuncions relatives al funcionament dels esmentats Jutjats i, a l’empara del que està previst al referit article 175.3 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, el nostre Col·legi elaborarà un informe sobre el funcionament dels Jutjats en qüestió, amb reserva de les dades del col·legiat, que s’elevarà a la Inspecció del Consejo General del Poder Judicial.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de març de 2024
INSPECCIÓN JUZGADOS
A los efectos de lo que está previsto en el artículo 175.3 de la Ley Orgánica del Poder Judicial, se comunica a todos los colegiados que, por el Servicio de Inspección del Consejo General del Poder Judicial, se han programado las siguientes inspecciones ordinarias:
- Juzgado de Instrucción número 33 de Barcelona, la semana del 6 al 10 de mayo de 2024.
- Juzgado Penal número 12 de Barcelona, la semana del 6 al 10 de mayo de 2024.
- Juzgado de Primera Instancia número 40 y 58 de Barcelona, la semana del 13 al 17 de mayo de 2024.
- Juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 1 y 2 de Sant Feliu de Llobregat, la semana del 27 al 31 de mayo de 2024.
- Juzgado de Primera Instancia número 1, 3 y 5 de Sabadell, la semana del 3 al 7 de junio de 2024.
Se recuerda que todos los colegiados tienen el derecho a formular quejas, sugerencias, iniciativas y disfunciones relativas al funcionamiento de los mencionados Juzgados y, al amparo de lo que está previsto en el referido artículo 175.3 de la Ley Orgánica del Poder Judicial, nuestro Colegio elaborará un informe sobre el funcionamiento de los Juzgados en cuestión, con reserva de los datos del colegiado, que se elevará a la Inspección del Consejo General del Poder Judicial.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de marzo de 2024
AVIS 64/24 – CANVI DE DATA DE LA NOVA OPCIÓ TELEMÀTICA PER PRESENTAR RECURSOS D’APEL·LACIÓ DAVANT LES AUDIÈNCIES PROVINCIALS
CANVI DE DATA DE LA NOVA OPCIÓ TELEMÀTICA PER PRESENTAR RECURSOS D’APEL·LACIÓ DAVANT LES AUDIÈNCIES PROVINCIALS
Com a complement de l’avís 57/24, us informem que el SIPSI ens ha comunicat que fins el proper 2 d’abril de 2024 no estarà disponible la nova opció de presentació telemàtica d’escrits de recurs d’apel·lació de l’àmbit civil davant les Audiències Provincials al sistema e-justicia.cat.
Us recordem que aquesta nova opció permetrà la presentació dels escrits iniciadors de recurs d’apel·lació (segons instància) de conformitat amb la modificació de l’article 458 LEC efectuada pel RDL 6/2023 de 19 de desembre i la disposició transitòria segona de l’esmentada norma.
Per fer servir aquesta opció serà necessari informar el procediment i la unitat d’origen i com a destí la unitat de registre d’escrits de l’Audiència Provincial corresponent, que serà la que posteriorment gestionarà, registrarà i repartirà l’assumpte.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de març de 2024
CAMBIO DE FECHA DE LA NUEVA OPCIÓN TELEMÁTICA PARA PRESENTAR RECURSOS DE APELACIÓN ANTE LAS AUDIENCIAS PROVINCIALES
Como complemento del aviso 57/24, os informamos que el SISPI nos ha comunicado que hasta el próximo 2 de abril de 2024 no estará disponible la nueva opción de presentación telemática de escritos de recurso de apelación del ámbito civil ante las Audiencias Provinciales al sistema e-justicia.cat.
Os recordamos que esta nueva opción permitirá la presentación de los escritos iniciadores de recurso de apelación (segunda instancia) de conformidad con la modificación del artículo 458 LEC efectuada por el RDL 6/2023 de 19 de diciembre y la disposición transitoria segunda de la mencionada norma.
Para utilizar esta opción será necesario informar el procedimiento y la unidad de origen y como destino la unidad de registro de escritos de la Audiencia Provincial correspondiente, que será la que posteriormente gestionará, registrará y repartirá el asunto.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de marzo de 2024
OFICI JUTJAT PRIMERA INSTÀNCIA I INSTRUCCIÓ Nº 1 DE MARTORELL
OFICI JUTJAT PRIMERA INSTÀNCIA I INSTRUCCIÓ Nº 1 DE MARTORELL
Us traslladem l’ofici de data 21 de març de 2024 del Jutjat de Primera instància i instrucció 1 de Martorell, relatiu a la reducció d’horari d’atenció a professionals del 25 de març al 30 d’abril de 2024.
Podeu consultar aquest ofici accedint al següent enllaç: Ofici
JUNTA ICPB
Barcelona, 22 de març de 2024
OFICIO JUZGADO PRIMERA INSTANCIA E INSTRUCCIÓN N º 1 DE MARTORELL
Os trasladamos el oficio de fecha 21 de marzo de 2024 del Juzgado de primera instancia e instrucción nº 1 de Martorell, relativo a la reducción de horario de atención a profesionales del 25 de marzo al 30 de abril de 2024.
Podéis consultar este oficio accediendo al siguiente enlace: Oficio
JUNTA ICPB
Barcelona, 22 de marzo de 2024
AVIS 62/24 – DEFUNCIÓ PARE PROCURADOR
DEFUNCIÓ PARE PROCURADOR
Amb molt de sentiment es comunica a tots els col·legiats la defunció del Sr. JOAN INVERNÓN MATEU (a.c.s.), pare del nostre amic i company Sr. RUBÉN INVERNÓN SANCHEZ.
La vetlla tindrà lloc al Tanatori de Sabadell (Ronda d’Orient, 67) dissabte 23 de març, de 10h a 12h, i la cerimònia a les 12h.
JUNTA ICPB
Barcelona, 22 de març de 2024
DEFUNCIÓN PADRE PROCURADOR
Con gran pesar se comunica a todos los colegiados la defunción del Sr. JOAN INVERNÓN MATEU (e.p.d), padre de nuestro amigo y compañero Sr. RUBÉN INVERNÓN SANCHEZ.
El velatorio tendrá lugar en el Tanatorio de Sabadell (Ronda d’Orient, 67) sábado 23 de marzo, de 10h a 12h, y la ceremonia a las 12h.
JUNTA ICPB
Barcelona, 22 de marzo de 2024
AVIS 61/24 – RENOVACIÓ CONVENI BANC SANTANDER
RENOVACIÓ CONVENI BANC SANTANDER
Us informem que ahir dia 20 de març, el col·legi va renovar el conveni amb el Banc Santander, entitat que presenta una sèrie d’ofertes i productes adreçats als professionals jurídics i té per objectiu aportar beneficis i facilitats amb les gestions econòmiques dels col·legiats. Així mateix, mitjançant aquest acord, el Banc Santander també col·labora econòmicament patrocinant actes institucionals del Col·legi.
Per a ampliar informació i resoldre qualsevol consulta us podeu adreçar al director de l’oficina de Ciutat Justícia, Sr. Antonio García, als telèfons 93 259 18 97 / 625 16 52 26, e-mail: antoniogarciacav@gruposantander.es
Podeu consultar l’oferta de productes en el següent enllaç: Banc Santander
JUNTA ICPB
Barcelona, 21 de març de 2024
RENOVACIÓN CONVENIO BANCO SANTANDER
Os informamos que ayer día 20 de marzo, el colegio renovó el convenio con el Banco Santander, entidad que presenta una serie de ofertas y productos dirigidos a los profesionales jurídicos y tiene por objetivo aportar beneficios y facilidades con las gestiones económicas de los colegiados. Así mismo, mediante este acuerdo, el Banco Santander también colabora económicamente patrocinando actas institucionales del Colegio.
Para ampliar información y resolver cualquier consulta os podéis dirigir al director de la oficina de Ciudad Justicia, Sr. Antonio García, a los teléfonos 93 259 18 97 / 625 16 52 26, e-mail: antoniogarciacav@gruposantander.es
Podéis consultar la oferta de productos en el siguiente enlace: Banco Santander
JUNTA ICPB
Barcelona, 21 de marzo de 2024
AVIS 60 – NORMES DE REPARTIMENT CIVILS AUDIÈNCIA PROVINCIAL DE BARCELONA
NORMES DE REPARTIMENT CIVILS AUDIÈNCIA PROVINCIAL DE BARCELONA
Us informem que la Presidència de l’Audiència Provincial de Barcelona ens ha traslladat les Normes de Repartiment Civil conforme a l’última actualització de la Sala de Govern del TSJC.
Podeu consultar el document accedint al següent: Acord
JUNTA ICPB
Barcelona, 21 de març de 2024
NORMAS DE REPARTO CIVILES AUDIENCIA PROVINCIAL DE BARCELONA
Os informamos que la Presidencia de la Audiencia Provincial de Barcelona nos ha trasladado las Normas de Reparto Civil conforme a la última actualización de la Sala de Gobierno del TSJC.
Podéis consultar el documento accediendo al siguiente: Acuerdo
JUNTA ICPB
Barcelona, 21 de marzo de 2024
CARTA DEL DEGÀ – SALUT I BENESTAR
CARTA DEL DEGÀ – SALUT I BENESTAR
Benvolguts companys/es,
Vull dirigir-me a vosaltres per ressaltar la importància de l'autocura a la nostra professió, reconeixent les demandes i desafiaments que hem d'afrontar diàriament.
Avui, més que mai, és fonamental prioritzar la nostra salut física i mental. Vull destacar la iniciativa pionera que el col·legi va introduir el curs 2017-2018 del Centre d’Estudis de la Procura per promoure el benestar entre els nostres col·legiats. Aquests tallers de benestar (els “Dilluns de Benestar”) ofereixen eines i moments de descans necessaris per a l'equilibri entre la vida professional i personal tal com he pogut experimentar juntament amb altres membres de la Junta. Crec sincerament que tots ens hem d'implicar en la nostra autocura per ser capaços d'oferir la nostra millor versió.
En aquest context, m'agradaria compartir dos estudis realitzats al sector jurídic espanyol sobre la salut mental dels professionals. Tot i que aquestes investigacions van abordar el sector de l'advocacia són extrapolables a les pressions inherents a la nostra feina.
El maig del 2019, es va publicar el primer "Informe sobre la salut i el benestar dels advocats espanyols", creat per l'Institut de Salut Mental de l'Advocacia en associació amb Lefevbre. Aquest estudi va assenyalar que el 98,8% dels enquestats consideraven que l'estrès representava un risc significativament alt per a la salut.
D'altra banda, “L’Informe sobre l'esgotament d'advocats" presentat l'octubre del 2020, centrat en l'esgotament professional i el compromís laboral en el camp legal, es va basar en enquestes realitzades a centenars d'advocats a tot Espanya a través dels col·legis professionals i institucions. Les dades proporcionades per aquest informe van ser igualment preocupants. Segons l'informe, un 63% dels enquestats afirmaven experimentar un nivell alt o molt alt d'esgotament professional, un 29,8% experimentava un nivell mitjà i un 7,2% un nivell baix.
Des de la Junta que presideixo seguim promovent activitats que afavoreixin el benestar integral dels nostres col·legiats i que l'autocura sigui una prioritat. Us animo a participar-hi com també a traslladar-nos totes aquelles iniciatives que considereu traslladar-nos per a futures sessions.
Continuem treballant junts per un futur més saludable i equilibrat.
Afectuosament,
JAVIER SEGURA ZARIQUIEY
Barcelona, 21 de març de 2024
CARTA DEL DECANO – SALUD Y BIENESTAR
Estimados compañeros/as,
Quiero dirigirme a vosotros para resaltar la importancia del autocuidado en nuestra profesión, reconociendo las demandas y desafíos que debemos afrontar diariamente.
Hoy, más que nunca, es crucial priorizar nuestra salud física y mental. Quiero destacar la iniciativa pionera que el colegio introdujo en el curso 2017-2018 del Centre d’Estudis de la Procura para promover el bienestar entre nuestros colegiados. Estos talleres de bienestar (los “Dilluns de Benestar”) ofrecen herramientas y momentos de descanso necesarios para el equilibrio entre la vida profesional y personal tal como he podido experimentar junto con otros miembros de la Junta. Creo sinceramente que todos debemos implicarnos en nuestro autocuidado para ser capaces de ofrecer nuestra mejor versión.
En este contexto, me gustaría compartir dos estudios realizados en el sector jurídico español sobre la salud mental de los profesionales. Aunque estas investigaciones abordaron el sector de la abogacía son extrapolables a las presiones inherentes a nuestra labor.
En mayo de 2019, se publicó el primer "Informe sobre la salud y el bienestar de los abogados españoles", creado por el Instituto de Salud Mental de la Abogacía en asociación con Lefevbre. Este estudio señaló que el 98,8 % de los encuestados consideraba que el estrés representaba un riesgo significativamente alto para su salud.
Por otro lado, el "Informe sobre el agotamiento de abogados" presentado en octubre de 2020, centrado en el agotamiento profesional y el compromiso laboral en el campo legal, se basó en encuestas realizadas a cientos de abogados en toda España a través de sus colegios profesionales e instituciones. Los datos proporcionados por este informe fueron igualmente preocupantes. Según el informe, un 63% de los encuestados afirmaba experimentar un nivel alto o muy alto de agotamiento profesional, un 29,8% experimentaba un nivel medio y un 7,2% un nivel bajo.
Desde la Junta que presido seguimos promoviendo actividades que favorezcan el bienestar integral de nuestros colegiados y que el autocuidado sea una prioridad. Os animo a participar en todas ellas como también a trasladarnos todas aquellas iniciativas que consideréis trasladarnos para futuras sesiones.
Sigamos trabajando juntos por un futuro más saludable y equilibrado.
Afectuosamente,
JAVIER SEGURA ZARIQUIEY
Barcelona, 21 de marzo de 2024
AVIS 59/24 – ACORD COMISSIÓ AJG I T.O DEL CONSELL DE COL.LEGIS DE CATALUNYA
ACORD COMISSIÓ AJG I T.O DEL CONSELL DE COL.LEGIS DE CATALUNYA
Us informem que el Ple del Consell de Col·legis de Procuradors de Catalunya, en la seva reunió del darrer dia 18 de març, va aprovar la proposta elevada per la comissió d’assistència jurídica gratuïta i torn d’ofici del Consell, referent a l’abast de les designes de representació processal gratuïta i del torn d’ofici en els àmbits civil i de família, en relació a les modificacions que suposa l’entrada en vigor del R.D Llei 6/2023 en quant a la representació en la segona instància.
En aquest sentit, us recordem que la presentació del recurs d’apel·lació es pot realitzar ja de manera totalment telemàtica, la qual cosa afavoreix la nostra tasca professional.
Podeu consultar l’acord en el següent enllaç: Acord comissió AJG.
JUNTA ICPB
Barcelona, 20 de març de 2024
ACUERDO COMISIÓN AJG Y T.O. DEL CONSELL DE COL·LEGIS DE CATALUNYA
Os informamos que el Pleno del Consell de Col·legis de Procuradors de Catalunya, en su reunión del pasado día 18 de marzo, aprobó la propuesta elevada por la comisión de asistencia jurídica gratuita y turno de oficio del Consell, referente al alcance de las designas de representación procesal gratuita y del turno de oficio en los ámbitos civil y de familia, en relación a las modificaciones que supone la entrada en vigor del R.D Ley 6/2023 en cuanto a la representación en la segunda instancia.
En este sentido, os recordamos que la presentación del recurso de apelación se puede realizar ya de forma totalmente telemática, lo cual favorece nuestra tasca profesional.
Podéis consultar el acuerdo en el siguiente enlace: Acuerdo comisión AJG.
JUNTA ICPB
Barcelona, 20 de marzo de 2024