- AVIS 232/20 - ACORD COMISSIÓ EXECUTIVA DE SEGUIMENT DEL TSJC
- AVIS 231/20 - PROTOCOL MESURES DE SEGURETAT I PREVENCIÓ EN LES SEUS COL·LEGIALS
- AVIS 230/20 - ESCRITS PRESENCIALS
- AVIS 229/20 - CERTIFICAT TANCAMENT SEUS COL·LEGIALS
- AVIS 229/20 - CERTIFICAT TANCAMENT SEUS COL·LEGIALS
- AVIS 227/20 - RECOLLIDA DE NOTIFICACIONS
- AVIS 228/20 - REPRESA DE LA GUÀRDIA DE DETINGUTS 3
- AVIS 227/20 - RECOLLIDA DE NOTIFICACIONS
- AVIS 226/20 - CALENDARI DE VISTES DESPRÉS DE L’ESTAT D’ALARMA
- AVIS 225/20 - RECOLLIDA DE NOTIFICACIONS DISPOSITADES EN LES SEUS COL·LEGIALS
- AVIS 224/20 - RECORDATORI TALLER DE BENESTAR I CREIXEMENT PERSONAL CEP: “COMUNICACIÓ CONSCIENT” (Activitat gratuïta)
- AVIS 223/20 - AMPLIACIÓ CADUCITAT DE LA CARÀTULA DELS ESCRITS TELEMÀTICS HÍBRIDS
- AVIS 222/20 - PREVENCIÓ EDIFICIS JUDICIALS
- AVIS 221/20 - ACORDS ÒRGANS JURISDICCIONALS
- AVIS 220/20 - BOE 23 DE MAIG DE 2020
AVIS 232/20 – ACORD COMISSIÓ EXECUTIVA DE SEGUIMENT DEL TSJC
ACORD COMISSIÓ EXECUTIVA DE SEGUIMENT DEL TSJC
Us adjuntem els acords adoptats per la Comissió Executiva de Seguiment del TSJC constituïda pel COVID-19 en sessió celebrada el dia 25 de maig.
Podeu consultar el document accedint al següent enllaç: Acta
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de maig de 2020
_____________________________________________________________________________________________________________________________
ACUERDO COMISIÓN EJECUTIVA DE SEGUIMIENTO DEL TSJC
Os adjuntamos los acuerdos adoptados por la Comisión Ejecutiva de Seguimiento del TSJC constituida por el COVID-19 en sesión celebrada el día 25 de mayo.
Podéis consultar el documento accediendo al siguiente enlace: Acta
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de mayo de 2020
AVIS 231/20 – PROTOCOL MESURES DE SEGURETAT I PREVENCIÓ EN LES SEUS COL·LEGIALS
PROTOCOL MESURES DE SEGURETAT I PREVENCIÓ EN LES SEUS COL·LEGIALS
Amb motiu de la tornada progressiva a l’activitat en les diferents seus col·legials, hem preparat un protocol de mesures de seguretat i prevenció amb l’objectiu bàsic de protegir la salut dels empleats del Col·legi, col·legiats, oficials habilitats, empleats de despatxos de procuradors i ciutadans que hagin d’accedir a les nostres dependències mentre es mantingui el risc amb motiu de la pandèmia de COVID-19.
Som conscients que aquestes mesures poden suposar certes restriccions i molèsties en la nostra tasca professional diària, però esperem i desitgem que amb la col·laboració de tots vosaltres contribueixin a crear un entorn de treball més segur dins de la situació d’excepcionalitat que estem vivint.
També volem destacar que es tracta d’un document que es podrà anar adaptant als canvis de les circumstàncies de l’entorn sanitari i a les possibles recomanacions i suggeriments que puguem rebre.
Podeu consultar el document en el següent enllaç: Protocol
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de maig de 2020
_____________________________________________________________________________________________________________________________
PROTOCOLO MEDIDAS DE SEGURIDAD Y PREVENCIÓN EN LAS SEDES COLEGIALES
Con motivo de la vuelta progresiva a la actividad en las diferentes sedes colegiales, hemos preparado un protocolo de medidas de seguridad y prevención con el objetivo básico de proteger la salud de los empleados del Colegio, colegiados, oficiales habilitados, empleados de despachos de procuradores y ciudadanos que tengan que acceder a nuestras dependencias mientras se mantenga el riesgo con motivo de la pandemia de COVID-19.
Somos conscientes que estas medidas pueden suponer ciertas restricciones y molestias en nuestra tarea profesional diaria, pero esperamos y deseamos que con la colaboración de todos vosotros contribuyan a crear un entorno de trabajo más seguro dentro de la situación de excepcionalidad que estamos viviendo.
También queremos destacar que se trata de un documento que se podrá ir adaptando a los cambios de las circunstancias del entorno sanitario y a las posibles recomendaciones y sugerencias que podamos recibir.
Podéis consultar el documento en el siguiente enlace: Protocolo
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de mayo de 2020
AVIS 230/20 – ESCRITS PRESENCIALS
ESCRITS PRESENCIALS
Adjuntem acord dictat per la Sala de Govern del TSJ del dia 26 de maig de 2020 en el qual, a sol·licitud i insistència del Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya, "ACORDA APROVAR la presentació d'escrits presencials i còpies de les demandes TTA a partir del pròxim dijous 28 de maig".
És de preveure que, a partir de demà, es puguin presentar a tots els partits judicials de l’àmbit d’actuació del Col·legi de Procuradors de Barcelona, tots els escrits presencials.
Sense perjudici d’això, com l’acord del TSJ deixa l’última paraula als òrgans governatius corresponents, els Deganats, us anirem informant de tots els acords que ens arribin; de moment, tampoc tenim instruccions per presentar els escrits dirigits al TSJ i les Seccions Penals de l’Audiència de Barcelona.
Únicament tenim els acords dictats pels/les Degans/es de Badalona, Barcelona, El Prat, Gavà, Granollers, Sant Boi, Sant Feliu i Santa Coloma que us adjuntem.
Els torns a que es refereix l’Acord, són els que s’indiquen a continuació, establerts en funció del primer cognom del col·legiat presentant:
Dia 28: de la A a la F
Dia 29: de la G a la L
Dia 1: (comodí -apel·lem a la responsabilitat de cadascú-)
Dia 2: de la M a la R
Dia 3: de la S a la Z
Podeu consultar la documentació accedint als següents enllaços:
Sala de Govern
Badalona
Barcelona
El Prat
Gavà
Granollers
Sant Boi
Sant Feliu
Santa Coloma
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de maig de 2020
_____________________________________________________________________________________________________________________________
ESCRITOS PRESENCIALES
Adjuntamos acuerdo dictado por la Sala de Gobierno del TSJ del día 26 de mayo de 2020 en el cual, a solicitud e insistencia del Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya, "ACUERDA APROBAR la presentación de escritos presenciales y copias de las demandas TTA a partir del próximo jueves 28 de mayo".
Es de prever que, a partir de mañana, se puedan presentar en todos los partidos judiciales del ámbito de actuación del Colegio de Procuradores de Barcelona, todos los escritos presenciales.
Sin perjuicio de esto, como el acuerdo del TSJ deja la última palabra a los órganos gubernativos correspondientes, los Decanatos, os iremos informando de todos los acuerdos que nos lleguen; de momento, tampoco tenemos instrucciones para presentar los escritos dirigidos al TSJ y las Secciones Penales de la Audiencia de Barcelona.
Únicamente tenemos los acuerdos dictados por los/las Decanos/as de Badalona, Barcelona, El Prat, Gavà, Granollers, Sant Boi, Sant Feliu y Santa Coloma que os adjuntamos.
Los turnos a que se refiere el Acuerdo, son los que se indican a continuación, establecidos en función del primer apellido del colegiado presentante:
Día 28: de la A a la F
Día 29: de la G a la L
Día 1: (comodín -apelamos a la responsabilidad de cada cual-)
Día 2: de la M a la R
Día 3: de la S a la Z
Podéis consultar la documentación accediendo a los siguientes enlaces:
Sala de Gobierno
Badalona
Barcelona
El Prat
Gavà
Granollers
Sant Boi
Sant Feliu
Santa Coloma
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de mayo de 2020
AVIS 229/20 – CERTIFICAT TANCAMENT SEUS COL·LEGIALS
CERTIFICAT TANCAMENT SEUS COL·LEGIALS
Us adjuntem certificat relatiu al tancament de les nostres seus col·legials amb motiu de l’entrada en vigor del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, per qui el pugui necessitar.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
CERTIFICADO CIERRE SEDES COLEGIALES
Os adjuntamos certificado relativo al cierre de nuestras sedes colegiales con motivo de la entrada en vigor del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el cual se declara el estado de alarma para gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, para quien lo pueda necesitar.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de mayo de 2020
AVIS 229/20 – CERTIFICAT TANCAMENT SEUS COL·LEGIALS
CERTIFICAT TANCAMENT SEUS COL·LEGIALS
Us adjuntem certificat relatiu al tancament de les nostres seus col·legials amb motiu de l’entrada en vigor del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, per qui el pugui necessitar.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
CERTIFICADO CIERRE SEDES COLEGIALES
Os adjuntamos certificado relativo al cierre de nuestras sedes colegiales con motivo de la entrada en vigor del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el cual se declara el estado de alarma para gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, para quien lo pueda necesitar.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de mayo de 2020
AVIS 227/20 – RECOLLIDA DE NOTIFICACIONS
RECOLLIDA DE NOTIFICACIONS
Es fa saber als col·legiats que a partir d’avui, dia 27 de maig, es podran recollir les notificacions que van quedar dipositades a les diferents seus col·legiats i que no van poder ser entregades per la declaració de l’estat d’alarma. A partir del 28 de maig ja tindreu a la vostra disposició les noves notificacions que els jutjats vagin dipositant per a vosaltres. Des de cada delegació se us anirà remetent un avís per correu electrònic en cas que tingueu alguna notificació.
Amb independència de la data que consta en el segell d’entrega de la notificació, us recordem que, a efectes de còmput de termini, aquest s’ha de liquidar a partir del dia 4 de juny, primer dia 5 de juny. Si trobeu que alguna resolució és d’algun procediment dels declarats essencials pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, donades les especials circumstàncies, el Col·legi podrà certificar que la data vàlida de notificació és la del dia de la seva recollida, davant la impossibilitat de recollir-les amb anterioritat pel tancament de les delegacions. Totes les notificacions no recollides no seran vinculades pel Col·legi fins el dia 4 de juny.
Per a la recollida de notificacions, us preguem que seguiu les pautes indicades en l'avís 225/20 així com els torns d'accés a la Sala de Notificacions que en concret, són:
TORN 1: Lletres de l’A a la F (incloses), de 9 a 10h
TORN 2: Lletres de la G a la N (incloses), de 10 a 11h
TORN 3: Lletres de la O a la Z (incloses), de 11 a 12h
En el supòsit de que en algun cas us resulti impossible anar al torn que us correspongui, podreu accedir a partir de les 12h, respectant la cua i l’aforament.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
RECOGIDA DE NOTIFICACIONES
Os informamos a todos los colegiados de que a partir de hoy, día 27 de mayo, se podrán recoger las notificaciones que quedaron depositadas en las diferentes sedes colegiados y que no pudieron ser entregadas por la declaración del estado de alarma. A partir del 28 de mayo ya tendréis a vuestra disposición las nuevas notificaciones que los juzgados vayan depositando para vosotros. Desde cada delegación se os irá remitiendo un aviso por correo electrónico en caso de que tengáis alguna notificación.
Con independencia de la fecha que consta en el sello de entrega de la notificación, os recordamos que, a efectos de cómputo de plazo, éste se tiene que liquidar a partir del día 4 de junio, primer día 5 de junio. Si encontráis que alguna resolución es de algún procedimiento de los declarados esenciales por el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, dadas las especiales circunstancias, el Colegio podrá certificar que la fecha válida de notificación es la del día de su recogida, ante la imposibilidad de recogerlas con anterioridad por el cierre de las delegaciones. Todas las notificaciones no recogidas no serán vinculadas por el Colegio hasta el día 4 de junio.
Para la recogida de notificaciones, os rogamos que sigáis las pautas indicadas en el aviso 225/20 así como los turnos de acceso en la Sala de Notificaciones que en concreto, son:
TURNO 1: Letras de la A a la F (incluidas), de 9 a 10h
TURNO 2: Letras de la G a la N (incluidas), de 10 a 11h
TURNO 3: Letras de la O a la Z (incluidas), de 11 a 12h
En el supuesto de que en algún caso os resulte imposible ir al turno que os corresponda, podréis acceder a partir de las 12h, respetando la cola y el aforo.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de mayo de 2020
AVIS 228/20 – REPRESA DE LA GUÀRDIA DE DETINGUTS 3
REPRESA DE LA GUÀRDIA DE DETINGUTS 3
Per part del Jutjat Degà de Barcelona ens han informat que en la Sala de Govern d’ahir es va aprovar la represa de la guàrdia de detinguts 3 a partir de dilluns 1 de juny. Les videoconferències es faran des de la sala 121 de l’edifici I de la Ciutat de la Justícia.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de maig de 2020
_____________________________________________________________________________________________________________________________
REANUDACIÓN DE LA GUARDIA DE DETENIDOS 3
Por parte del Juzgado Decano de Barcelona nos han informado que en la Sala de Gobierno de ayer se aprobó la reanudación de la guardia de detenidos 3 a partir del lunes 1 de junio. Las videoconferencias se harán desde la sala 121 del edificio I de la Ciudad de la Justicia.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de mayo de 2020
AVIS 227/20 – RECOLLIDA DE NOTIFICACIONS
RECOLLIDA DE NOTIFICACIONS
Es fa saber als col·legiats que a partir d’avui, dia 27 de maig, es podran recollir les notificacions que van quedar dipositades a les diferents seus col·legiats i que no van poder ser entregades per la declaració de l’estat d’alarma. A partir del 28 de maig ja tindreu a la vostra disposició les noves notificacions que els jutjats vagin dipositant per a vosaltres. Des de cada delegació se us anirà remetent un avís per correu electrònic en cas que tingueu alguna notificació.
Amb independència de la data que consta en el segell d’entrega de la notificació, us recordem que, a efectes de còmput de termini, aquest s’ha de liquidar a partir del dia 4 de juny, primer dia 5 de juny. Si trobeu que alguna resolució és d’algun procediment dels declarats essencials pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, donades les especials circumstàncies, el Col·legi podrà certificar que la data vàlida de notificació és la del dia de la seva recollida, davant la impossibilitat de recollir-les amb anterioritat pel tancament de les delegacions. Totes les notificacions no recollides no seran vinculades pel Col·legi fins el dia 4 de juny.
Per a la recollida de notificacions, us preguem que seguiu les pautes indicades en l'avís 225/20 així com els torns d'accés a la Sala de Notificacions que en concret, són:
TORN 1: Lletres de l’A a la F (incloses), de 9 a 10h
TORN 2: Lletres de la G a la N (incloses), de 10 a 11h
TORN 3: Lletres de la O a la Z (incloses), de 11 a 12h
En el supòsit de que en algun cas us resulti impossible anar al torn que us correspongui, podreu accedir a partir de les 12h, respectant la cua i l’aforament.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
RECOGIDA DE NOTIFICACIONES
Os informamos a todos los colegiados de que a partir de hoy, día 27 de mayo, se podrán recoger las notificaciones que quedaron depositadas en las diferentes sedes colegiados y que no pudieron ser entregadas por la declaración del estado de alarma. A partir del 28 de mayo ya tendréis a vuestra disposición las nuevas notificaciones que los juzgados vayan depositando para vosotros. Desde cada delegación se os irá remitiendo un aviso por correo electrónico en caso de que tengáis alguna notificación.
Con independencia de la fecha que consta en el sello de entrega de la notificación, os recordamos que, a efectos de cómputo de plazo, éste se tiene que liquidar a partir del día 4 de junio, primer día 5 de junio. Si encontráis que alguna resolución es de algún procedimiento de los declarados esenciales por el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, dadas las especiales circunstancias, el Colegio podrá certificar que la fecha válida de notificación es la del día de su recogida, ante la imposibilidad de recogerlas con anterioridad por el cierre de las delegaciones. Todas las notificaciones no recogidas no serán vinculadas por el Colegio hasta el día 4 de junio.
Para la recogida de notificaciones, os rogamos que sigáis las pautas indicadas en el aviso 225/20 así como los turnos de acceso en la Sala de Notificaciones que en concreto, son:
TURNO 1: Letras de la A a la F (incluidas), de 9 a 10h
TURNO 2: Letras de la G a la N (incluidas), de 10 a 11h
TURNO 3: Letras de la O a la Z (incluidas), de 11 a 12h
En el supuesto de que en algún caso os resulte imposible ir al turno que os corresponda, podréis acceder a partir de las 12h, respetando la cola y el aforo.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de mayo de 2020
AVIS 226/20 – CALENDARI DE VISTES DESPRÉS DE L’ESTAT D’ALARMA
CALENDARI DE VISTES DESPRÉS DE L’ESTAT D’ALARMA
Us adjuntem l’acta de la junta sectorial de jutges de primera instància, celebrada en data 7 de maig de 2020, una vegada ha estat validada per la Sala de Govern. La necessitat de complir mesures de protecció a la salut ha portat a la junta a aprovar un quadre d’assignació de sales establint torns de matí i tarda, amb la finalitat de garantir que mai se celebrin judicis en sales contigües.
Podeu consultar l’acta, així com el calendari de sales de vistes, accedint als següents enllaços:
Acta
Calendari
JUNTA ICPB
Barcelona, 26 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
CALENDARIO DE VISTAS TRAS EL ESTADO DE ALARMA
Os adjuntamos el acta de la junta sectorial de jueces de primera instancia, celebrada en fecha 7 de mayo de 2020, una vez que ha sido validada por la Sala de Gobierno. La necesidad de cumplir medidas de protección a la salud ha llevado a la junta a aprobar un cuadro de asignación de salas estableciendo turnos de mañana y tarde, a fin de garantizar que nunca se celebren juicios en salas contiguas.
Podéis consultar el acta, así como el calendario de salas de vistas, accediendo a los siguientes enlaces:
Acta
Calendario
JUNTA ICPB
Barcelona, 26 de mayo de 2020
AVIS 225/20 – RECOLLIDA DE NOTIFICACIONS DISPOSITADES EN LES SEUS COL·LEGIALS
RECOLLIDA DE NOTIFICACIONS DISPOSITADES EN LES SEUS COL·LEGIALS
Tal i com es va comentar en el webinar que el nostre Degà va fer divendres passat, ahir dilluns es va reincorporar tot el personal del Col·legi als seus centres de treball. Aquest primer dia el personal s’ha dedicat a tasques internes de preparació de la seu i reactivació dels serveis per preparar la tornada progressiva a l’activitat.
Ara ja podrem començar a gestionar les notificacions en paper segellades que es van quedar dipositades en les diferents sales de notificacions. Per aquest motiu durant el dia d’avui rebreu un mail de cada delegació informant-vos de si teniu notificacions per recollir. Només caldrà que aneu a aquelles seus en que us hagin comunicat que teniu notificacions en paper.
Per motius de seguretat sanitària hem establert una sèrie de torns de recollida per ordre alfabètic de cognoms del col·legiat amb l’objectiu de que no es produeixi acumulació de persones donat que cal respectar els aforaments de cada delegació. Preguem us ajusteu en la mesura del possible a aquests horaris i disculpeu les molèsties que aquesta situació excepcional ens pugui suposar.
Torns de recollida:
TORN 1: Lletres de l’A a la F (incloses), de 9 a 10h
TORN 2: Lletres de la G a la N (incloses), de 10 a 11h
TORN 3: Lletres de la O a la Z (incloses), de 11 a 12h
En el supòsit de que en algun cas us resulti impossible anar al torn que us correspongui, podreu accedir a partir de les 12h, respectant la cua i l’aforament.
Us recordem que per accedir a les seus judicials és obligatori l’ús de mascaretes, respectar els aforaments que estan assenyalats en cada delegació i mantenir les distàncies personals mínimes de seguretat.
Properament us traslladarem un protocol més detallat amb l’objectiu de regular de manera més concreta el funcionament de les seus del Col·legi en aquest procés de tornada progressiva a l’activitat. Com sempre, demanem la vostra col·laboració per poder dur a terme aquesta gestió de la manera més adient.
JUNTA ICPB
Barcelona, 26 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
RECOGIDA DE NOTIFICACIONES DESPOSITADAS EN LAS SEDES COLEGIALES
Tal y como se comentó en el webinar que nuestro Decano hizo el pasado viernes, ayer lunes se reincorporó todo el personal del Colegio en sus centros de trabajo. Este primer día el personal se ha dedicado a tareas internas de preparación de la sede y reactivación de los servicios para preparar la vuelta progresiva a la actividad.
Ahora ya podremos empezar a gestionar las notificaciones en papel selladas que se quedaron depositadas en las diferentes salas de notificaciones. Por este motivo durante el día de hoy recibiréis un mail de cada delegación informándoos de si tenéis notificaciones para recoger. Solo hará falta que vayáis a aquellas sedes en que os hayan comunicado que tenéis notificaciones en papel.
Por motivos de seguridad sanitaria hemos establecido una serie de turnos de recogida por orden alfabético de apellidos del colegiado con el objetivo de que no se produzca acumulación de personas dado que hay que respetar los aforos de cada delegación. Rogamos os ajustéis en lo posible a estos horarios y disculpad las molestias que esta situación excepcional nos pueda suponer.
Turnos de recogida:
TURNO 1: Letras de la A a la F (incluidas), de 9 a 10h
TURNO 2: Letras de la G a la N (incluidas), de 10 a 11h
TURNO 3: Letras de la O a la Z (incluidas), de 11 a 12h
En el supuesto de que en algún caso os resulte imposible ir al turno que os corresponda, podréis acceder a partir de las 12h, respetando la cola y el aforo.
Os recordamos que para acceder a las sedes judiciales es obligatorio el uso de mascarillas, respetar los aforos que están señalados en cada delegación y mantener las distancias personales mínimas de seguridad.
Próximamente os trasladaremos un protocolo más detallado con el objetivo de regular de manera más concreta el funcionamiento de las sedes del Colegio en este proceso de vuelta progresiva a la actividad. Como siempre, pedimos vuestra colaboración para poder llevar a cabo esta gestión de la manera más adecuada.
JUNTA ICPB
Barcelona, 26 de mayo de 2020
AVIS 224/20 – RECORDATORI TALLER DE BENESTAR I CREIXEMENT PERSONAL CEP: “COMUNICACIÓ CONSCIENT” (Activitat gratuïta)
RECORDATORI TALLER DE BENESTAR I CREIXEMENT PERSONAL CEP: “COMUNICACIÓ CONSCIENT” (Activitat gratuïta)
Us recordem que el proper dijous 28 de maig de 18.00 – 19.30h., tindrà lloc el taller de benestar i creixement personal “Comunicació conscient”, a càrrec del ponent Ferran García de Palau García-Faria, Advocat, Instructor de Mindfulness, Director del CEP.
Extracte
La comunicació interpersonal és inherent a l’activitat de la Procura, ja sigui a l’entorn dels Tribunals, dels organismes públics, amb els companys de professió, els advocats o els clients. Cultivar la comunicació conscient no només `permet ser capaços de traslladar la informació sinó també de connectar amb l’interlocutor amb empatia, escoltant-lo veritablement i expressant de forma adequada i eficaç tot allò que volem transmetre en cada context. Aquest taller està dedicat a descobrir i a entrenar la comunicació conscient per poder incorporar-la en el dia a dia
Contingut del taller:
– Els estils de comunicació.
– Exercici pràctic d’escolta empàtica.
– La comunicació conscient per formular peticions i queixes.
Podeu veure el vídeo de presentació del seminari en el següent link
METODOLOGIA:
El Seminari s’organitzarà de la següent manera:
– Introducció de la sessió.
– Una hora de formació.
– 20 minuts de preguntes dirigides pel moderador.
L’activitat formativa és gratuïta i es realitzarà via videoconferència a través de la plataforma Zoom. Als inscrits se'ls remetrà un link i una contrasenya per a poder accedir a la sessió.
Per a inscriure-us a la sessió o per a sol·licitar més informació, podeu enviar un correu electrònic a cep@icpb.es.
Esperem que aquest webinar sigui del vostre interès.
JUNTA ICPB
Barcelona, 26 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
RECORDATORIO TALLER DE BIENESTAR Y CRECIMIENTO PERSONAL CEP: “COMUNICACIÓN CONSCIENTE” (Actividad gratuita)
Os recordemos que el próximo jueves 28 de mayo de 18.00 – 19.30h., tendrá lugar el taller de bienestar y crecimiento personal “Comunicación consciente”, a cargo del ponente Ferran García de Palau García-Faria, Abogado, Instructor de Mindfulness, Director del CEP.
Extracto
La comunicación interpersonal es inherente a la actividad de la Procura, ya sea en el entorno de los Tribunales, de los organismos públicos, con los compañeros de profesión, los abogados o los clientes. Cultivar la comunicación consciente no solo permite ser capaces de trasladar la información sino también de conectar con el interlocutor con empatía, escuchándolo de una forma activa y expresando de forma adecuada y eficaz todo aquello que queremos transmitir en cada contexto. Este taller está dedicado a descubrir y a entrenar la comunicación consciente para poder incorporarla en el día a día.
Contenido del taller:
– Los estilos de comunicación.
– Ejercicio práctico de escucha empática.
– La comunicación consciente para formular peticiones y quejas.
Podéis ver el vídeo de presentación del webinar en el siguiente link
METODOLOGÍA:
El Seminario se organizará de la siguiente manera:
– Introducción de la sesión.
– Una hora de formación.
– 20 minutos de preguntas dirigidas por el moderador.
La actividad formativa es gratuita y se realizará vía videoconferencia a través de la plataforma Zoom. A los inscritos se les remitirá un link y una contraseña para poder acceder a la sesión.
Para inscribiros a la sesión o para solicitar más información, podéis enviar un correo electrónico a cep@icpb.es.
Esperamos que este seminario sea de vuestro interés.
JUNTA ICPB
Barcelona, 26 de mayo de 2020
AVIS 223/20 – AMPLIACIÓ CADUCITAT DE LA CARÀTULA DELS ESCRITS TELEMÀTICS HÍBRIDS
AMPLIACIÓ CADUCITAT DE LA CARÀTULA DELS ESCRITS TELEMÀTICS HÍBRIDS
Des de la Direcció General de Modernització de la Generalitat de Catalunya se'ns ha fet saber que en els últims dies s'ha ampliat la caducitat de la caràtula dels escrits telemàtics híbrids a 60 dies. Sens perjudici del que estableix la Instrucció 3/2015 del Secretari de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, sobre la presentació telemàtica d’escrits de tràmit o no inicials, en els Jutjats i Tribunals de Catalunya, complementat per l'Acord de la SG de 9.11.2016, que segueix vigent en tots els seus termes. Especialment, si l'escrit és de termini, recordeu que caldrà presentar-lo al dia següent abans de les 14 hores.
Podeu consultar la Instrucció 3/2015, així com l’Acord de la SG accedint als següents enllaços:
Instrucció 3/2015
Acord SG
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
AMPLIACIÓN CADUCIDAD DE LA CARÁTULA DE LOS ESCRITOS TELEMÁTICOS HÍBRIDOS
Desde la Dirección General de Modernización de la Generalitat de Cataluña se nos ha informado de que en los últimos días se ha ampliado la caducidad de la carátula de los escritos telemáticos híbridos a 60 días. Sin perjuicio de lo que establece la Instrucción 3/2015 del Secretario de Gobierno del Tribunal Superior de Justicia de Cataluña, sobre la presentación telemática de escritos de trámite o no iniciales, en los Juzgados y Tribunales de Cataluña, complementado por el Acuerdo de la SG de 9.11.2016, que sigue vigente en todos sus términos. Especialmente, si el escrito es de plazo, recordad que se deberá presentar al día siguiente antes de las 14 horas.
Podéis consultar la Instrucción 3/2015, así como el Acuerdo de la SG accediendo a los siguientes enlaces:
Instrucción 3/2015
Acuerdo SG
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de mayo de 2020
AVIS 222/20 – PREVENCIÓ EDIFICIS JUDICIALS
PREVENCIÓ EDIFICIS JUDICIALS
Us adjuntem un document elaborat pel Departament de Justícia: Bones pràctiques als edificis judicials – Mesures per a la prevenció dels contagis de la COVID-19.
Podeu consultar aquest document accedint al següent enllaç: Bones pràctiques
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
PREVENCIÓN EDIFICIOS JUDICIALES
Os adjuntamos un documento elaborado por el Departament de Justícia: Buenas prácticas en los edificios judiciales – Medidas para la prevención de los contagios de la COVID-19.
Podéis consultar este documento accediendo al siguiente enlace: Buenas prácticas
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de mayo de 2020
AVIS 221/20 – ACORDS ÒRGANS JURISDICCIONALS
ACORDS ÒRGANS JURISDICCIONALS
Us adjuntem els darrers Acord presos pels Deganat de Sabadell i Sant Boi de Llobregat, amb motiu de l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
Podeu consultar aquests acords accedint als següents enllaços:
Sabadell
Sant Boi
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
ACUERDOS ÓRGANOS JURISDICCIONALES
Os adjuntamos el últimos Acuerdos tomados por los Decanatos de Sabadell y Sant Boi de Llobregat, con motivo del estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19.
Podéis consultar estos acuerdos accediendo a los siguientes enlaces:
Sabadell
Sant Boi
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de mayo de 2020
AVIS 220/20 – BOE 23 DE MAIG DE 2020
BOE 23 DE MAIG DE 2020
Us donem trasllat de les següents publicacions del B.O.E. número 145 y 146 del dia 23 de maig de 2020:
1.- Resolució de 20 de maig de 2020, del Congrés dels Diputats, per la qual s'ordena la publicació de l'Acord d'autorització de la pròrroga de l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març. La pròrroga s'estendrà des de les 00.00 hores del dia 24 de maig de 2020 fins a les 00.00 hores del dia 7 de juny de 2020. En els articles novè, desè i onzè s'estableix, respectivament, l'alçament de la suspensió dels terminis processals amb efectes del 4 de juny, la represa o inici del còmput dels terminis administratius suspesos amb efectes d'1 de juny, si així s'hagués previst en una norma amb rang de llei aprovada durant la vigència de l'estat d'alarma i les seves pròrrogues. Finalment, amb efectes del dia 4 de juny, l'alçament de la suspensió dels terminis de prescripció i caducitat.
2.- Reial decret 537/2020, de 22 de maig, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. En els articles 8, 9 i 10 del citat Reial decret, igual que en la resolució anterior, s'estableix:
Article 8. Terminis processals suspesos en virtut del Reial decret 463/2020, de 14 de març. Amb efectes des del 4 de juny de 2020, s'alçarà la suspensió dels terminis processals.
Article 9. Terminis administratius suspesos en virtut del Reial decret 463/2020, de 14 de març. Amb efectes des de l'1 de juny de 2020, el còmput dels terminis administratius que haguessin estat suspesos es reprendrà, o es reiniciarà, si així s'hagués previst en una norma amb rang de llei aprovada durant la vigència de l'estat d'alarma i les seves pròrrogues.
Article 10. Terminis de prescripció i caducitat de drets i accions suspesos en virtut del Reial decret 463/2020, de 14 de març. Amb efectes des del 4 de juny de 2020, s'alçarà la suspensió dels terminis de prescripció i caducitat de drets i accions.
És necessari recordar que de conformitat amb el que es disposa en el número 1 de l'article 2 del Reial decret llei 16/2020, de 28 d'abril, de mesures processals i organitzatives per a fer front al COVID-19 en l'àmbit de l'Administració de Justícia (BOE número 119 de 29 d'abril de 2020) tornaran a computar-se des del seu inici, sent per tant el primer dia del còmput el següent hàbil a aquell en el qual deixi de tenir efecte la suspensió del procediment corresponent, és a dir, el primer dia del còmput serà el pròxim dia 5 de juny.
3.- Ordre del Ministeri de Justícia, JUS/430/2020, de 22 de maig, per la qual s'activa la Fase 2 del Pla de Desescalada per a l'Administració de Justícia davant el COVID-19. Amb efectes des d'aquest pròxim dilluns, s'activa la Fase 2 del Pla de desescalada per a l'Administració de Justícia davant el COVID-19 establert en l'annex II de l'Ordre JUS/394/2020, de 8 de maig, per la qual s'aprova l'Esquema de Seguretat Laboral i el Pla de desescalada per a l'Administració de Justícia davant el COVID-19. De la citada Ordre Ministerial destaquem:
1. Presència en torns. El percentatge de personal que atendrà els torns en aquesta fase (60-70%) es calcularà sobre la plantilla efectiva de cada òrgan o servei, incloent als funcionaris de gestió processal i administrativa, els funcionaris de tramitació processal i administrativa i els d'auxili judicial.
1.1 Els Jutjats, Fiscalies i Instituts de Medicina Legal i Ciències Forenses en servei de guàrdia comptaran amb tota la dotació de personal que presti aquest servei.
1.2 El personal destinat en Registre Civil haurà d'assistir íntegrament quan el Lletrat de l'Administració de Justícia responsable consideri que és imprescindible per a la correcta prestació del servei.
1.3 En els altres centres de destinació, s'atendrà la naturalesa i necessitats de cadascun d'ells, així com les concretes funcions o matèries legalment atribuïdes a cada òrgan o conjunt d'òrgans per a superar excepcionalment el percentatge fixat en aquesta fase.
1.4 El torn d'assistència dels Lletrats de l'Administració de Justícia s'establirà en funció dels destinats en òrgans del mateix tipus en cada partit judicial, sempre que existeixi més d'un de cada tipus. En cas contrari, hauran d'acudir un dia de cada dos, aplicant-se els criteris de substitució ordinària si calgués.
1.5 El personal de neteja haurà de continuar prestant els seus serveis al 100%.
2. Establiment de torn de tardes. S'establiran torns de tarda quan el nombre de funcionaris que acudeixi a cobrir el torn de treball impedeixi garantir el manteniment de les mesures de seguretat. Els torns de tarda s'establiran en les condicions previstes en l'annex III de l'Ordre JUS/394/2020, de 8 de maig. En els centres de destinació en els quals no s'estableixi torn de tarda i estiguin garantides les mesures de seguretat, la jornada horària serà la mateixa que es realitzés amb anterioritat a la declaració de l'estat d'alarma.
3. Procediment de revisió per raons del servei. Els responsables funcionals dels òrgans o serveis podran acordar la presència d'un percentatge de personal superior a l'indicat quan es trobi justificat per necessitats del servei, i sempre prèvia autorització de la Secretaria General per a la Innovació i Qualitat del Servei Públic de Justícia o de l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma que ostenti competències en la matèria. La sol·licitud serà comunicada a les autoritats respectives a través del responsable superior corresponent. No podrà autoritzar-se aquesta millora quan sigui incompatible amb els criteris de salut laboral sobre ocupació dels espais.
4. Exclusió formal de participació presencial en torns. No podrà ser cridat a formar part dels torns presencials el personal que tingui reconeguts permisos per patologies susceptibles d'agreujar-se per efecte del COVID-19, en tant no es verifiqui pel servei de prevenció en quines condicions pot prestar servei en situació de seguretat. Tampoc serà cridat a formar part dels torns presencials el personal que tingui reconeguts permisos per raó de deure inexcusable, sense perjudici de la seva preferència per a formar part dels torns de tarda, si aquest horari s'ajusta a les seves necessitats. El permís per deure inexcusable durant aquesta fase afectarà els empleats amb fills/filles menors de 14 anys, o amb persones majors d'aquesta edat dependents al seu càrrec que necessitessin atenció per a realitzar activitats bàsiques de la vida diària, i que no poguessin flexibilitzar el seu horari de treball amb les alternatives existents en el seu àmbit territorial, o que no poguessin desenvolupar la seva activitat ordinària en la modalitat de teletreball. Correspondrà a cada administració competent determinar la forma d'acreditació i justificació de les circumstàncies subjectes a aquests criteris d'exclusió formal.
5. Realització de funcions mitjançant teletreball. Els funcionaris voluntàriament acollits a la modalitat de teletreball participaran en els torns presencials quan sigui imprescindible per a completar els percentatges de prestació de serveis en règim presencial.
4.- Ordre SND/440/2020, de 23 de maig, per la qual es modifiquen diverses ordres per a una millor gestió de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 en aplicació del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de maig de 2020
______________________________________________________________________________________________
BOE 23 DE MAYO DE 2020
Os damos traslado de las siguientes publicaciones del B.O.E. número 145 y 146 del día 23 de mayo de 2020:
1.- Resolución de 20 de mayo de 2020, del Congreso de los Diputados, por la que se ordena la publicación del Acuerdo de autorización de la prórroga del estado de alarma declarado por el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo. La prórroga se extenderá desde las 00:00 horas del día 24 de mayo de 2020 hasta las 00:00 horas del día 7 de junio de 2020. En los artículos noveno, décimo y undécimo se establece, respectivamente, el alzamiento de la suspensión de los plazos procesales con efectos del 4 de junio, la reanudación o inicio del cómputo de los plazos administrativos suspendidos con efectos de 1 de junio, si así se hubiera previsto en una norma con rango de ley aprobada durante la vigencia del estado de alarma y sus prórrogas. Por último, con efectos del día 4 de junio, el alzamiento de la suspensión de los plazos de prescripción y caducidad.
2.- Real Decreto 537/2020, de 22 de mayo, por el que se prorroga el estado de alarma declarado por el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19. En los artículos 8, 9 y 10 del citado Real Decreto, al igual que en la resolución anterior, se establece:
Artículo 8. Plazos procesales suspendidos en virtud del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo. Con efectos desde el 4 de junio de 2020, se alzará la suspensión de los plazos procesales.
Artículo 9. Plazos administrativos suspendidos en virtud del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo. Con efectos desde el 1 de junio de 2020, el cómputo de los plazos administrativos que hubieran sido suspendidos se reanudará, o se reiniciará, si así se hubiera previsto en una norma con rango de ley aprobada durante la vigencia del estado de alarma y sus prórrogas.
Artículo 10. Plazos de prescripción y caducidad de derechos y acciones suspendidos en virtud del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo. Con efectos desde el 4 de junio de 2020, se alzará la suspensión de los plazos de prescripción y caducidad de derechos y acciones.
Es necesario recordar que de conformidad con lo dispuesto en el número 1 del artículo 2 del Real Decreto-ley 16/2020, de 28 de abril, de medidas procesales y organizativas para hacer frente al COVID-19 en el ámbito de la Administración de Justicia (BOE número 119 de 29 de abril de 2020) volverán a computarse desde su inicio, siendo por tanto el primer día del cómputo el siguiente hábil a aquel en el que deje de tener efecto la suspensión del procedimiento correspondiente, es decir, el primero día del cómputo será el próximo día 5 de junio.
3.- Orden del Ministerio de Justicia, JUS/430/2020, de 22 de mayo, por la que se activa la Fase 2 del Plan de Desescalada para la Administración de Justicia ante el COVID-19. Con efectos desde este próximo lunes, se activa la Fase 2 del Plan de desescalada para la Administración de Justicia ante el COVID-19 establecido en el anexo II de la Orden JUS/394/2020, de 8 de mayo, por la que se aprueba el Esquema de Seguridad Laboral y el Plan de desescalada para la Administración de Justicia ante el COVID-19. De la citada Orden Ministerial destacamos:
1. Presencia en turnos. El porcentaje de personal que atenderá los turnos en esta fase (60-70%) se calculará sobre la plantilla efectiva de cada órgano o servicio, incluyendo a los funcionarios de gestión procesal y administrativa, los funcionarios de tramitación procesal y administrativa y los de auxilio judicial.
1.1 Los Juzgados, Fiscalías e Institutos de Medicina Legal y Ciencias Forenses en servicio de guardia contarán con toda la dotación de personal que preste dicho servicio.
1.2 El personal destinado en Registro Civil deberá asistir en su totalidad cuando el Letrado de la Administración de Justicia responsable considere que es imprescindible para la correcta prestación del servicio.
1.3 En los demás centros de destino, se atenderá a la naturaleza y necesidades de cada uno de ellos, así como las concretas funciones o materias legalmente atribuidas a cada órgano o conjunto de órganos para superar excepcionalmente el porcentaje fijado en esta fase.
1.4 El turno de asistencia de los Letrados de la Administración de Justicia se establecerá en función de los destinados en órganos del mismo tipo en cada partido judicial, siempre que exista más de uno de cada tipo. En caso contrario, deberán acudir un día de cada dos, aplicándose los criterios de sustitución ordinaria si fuera preciso.
1.5 El personal de limpieza deberá seguir prestando sus servicios al 100%.
2. Establecimiento de turno de tardes. Se establecerán turnos de tarde cuando el número de funcionarios que acuda a cubrir el turno de trabajo impida garantizar el mantenimiento de las medidas de seguridad. Los turnos de tarde se establecerán en las condiciones previstas en el anexo III de la Orden JUS/394/2020, de 8 de mayo. En los centros de destino en los que no se establezca turno de tarde y estén garantizadas las medidas de seguridad, la jornada horaria será la misma que se viniera realizando con anterioridad a la declaración del estado de alarma.
3. Procedimiento de revisión por razones del servicio. Los responsables funcionales de los órganos o servicios podrán acordar la presencia de un porcentaje de personal superior al indicado cuando se encuentre justificado por necesidades del servicio, y siempre previa autorización de la Secretaría General para la Innovación y Calidad del Servicio Público de Justicia o del órgano competente de la Comunidad Autónoma que ostente competencias en la materia. La solicitud será comunicada a las autoridades respectivas a través del responsable superior correspondiente. No podrá autorizarse esta mejora cuando sea incompatible con los criterios de salud laboral sobre ocupación de los espacios.
4. Exclusión formal de participación presencial en turnos. No podrá ser llamado a formar parte de los turnos presenciales el personal que tenga reconocidos permisos por patologías susceptibles de agravarse por efecto del COVID-19, en tanto no se verifique por el servicio de prevención en qué condiciones puede prestar servicio en situación de seguridad. Tampoco será llamado a formar parte de los turnos presenciales el personal que tenga reconocidos permisos por razón de deber inexcusable, sin perjuicio de su preferencia para formar parte de los turnos de tarde, si ese horario se ajusta a sus necesidades. El permiso por deber inexcusable durante esta fase afectará a los empleados con hijos/hijas menores de 14 años, o con personas mayores de esta edad dependientes a su cargo que necesitasen atención para realizar actividades básicas de la vida diaria, y que no pudieran flexibilizar su horario de trabajo con las alternativas existentes en su ámbito territorial, o que no pudieran desarrollar su actividad ordinaria en la modalidad de teletrabajo. Corresponderá a cada administración competente determinar la forma de acreditación y justificación de las circunstancias sujetas a estos criterios de exclusión formal.
5. Realización de funciones mediante teletrabajo. Los funcionarios voluntariamente acogidos a la modalidad de teletrabajo participarán en los turnos presenciales cuando sea imprescindible para completar los porcentajes de prestación de servicios en régimen presencial.
4.- Orden SND/440/2020, de 23 de mayo, por la que se modifican diversas órdenes para una mejor gestión de la crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19 en aplicación del Plan para la transición hacia una nueva normalidad.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de mayo de 2020