- AVIS 18/21 - IMPLEMENTACIÓ SISTEMA NOTICAT
- AVIS 17/21 - DIRECTRIUS PEL PROCEDIMENT DE TRAMITACIÓ DEL PRE-PACK CONCURSAL
- AVIS 16/21 - ACORD JUTJAT ESPLUGUES DE LLOBREGAT
- AVIS 15/21 - SISTEMA DE VENTILACIÓ DE CIUTAT DE LA JUSTÍCIA
- AVIS 14/20 - INSPECCIÓ JUTJATS DE SANT FELIU DE LLOBREGAT
- AVIS 13/20 - INICI EAP DE SANTA COLOMA DE GRAMENET
- AVIS 12/21 - REIAL DECRET LLEI 1/2021, de 19 de gener, DE PROTECCIÓ DELS CONSUMIDORS I USUARIS DAVANT SITUACIONS DE VULNERABILITAT SOCIAL I ECONÒMICA
- AVIS 11/21 - MILLORES SEU JUDICIAL ELECTRÒNICA
- AVIS 10/21 - NOTIFICACIONS ALS LLETRATS MITJANÇANT NOTICAT
- AVIS 9/21 - NOU MÒDUL D’EXECUCIÓ EN PROCEDIMENTS DE JUSTÍCIA GRATUÏTA. ACREDITACIÓ DE LES ACTUACIONS PROFESSIONALS
- AVIS 8/21 - INSPECCIÓ JUTJATS DE GRANOLLERS
- AVIS 7/21 - INDISPONIBILITAT TEMPORAL ACCÉS E-JUSTICIA.CAT
- AVIS 6/21 - DIA EUROPEU DE LA MEDIACIÓ
- AVIS 5/21 - PUBLICACIÓ GRATUÏTA AL BOPB
- AVIS 4/21 - PROVISIÓ DE FONS REGISTRE MERCANTIL
AVIS 18/21 – IMPLEMENTACIÓ SISTEMA NOTICAT
IMPLEMENTACIÓ SISTEMA NOTICAT
Com ja sabeu, darrerament hem detectat que alguns jutjats estan fent un ús incorrecte de la plataforma d’enviament de notificacions telemàtiques NOTICAT, donat que han notificat directament als lletrats en procediments on està també personat un procurador.
Des de la Junta del Col·legi s’han fet diverses gestions amb la Secretaria Coordinadora Provincial i amb el propi Departament de Justícia per tal de que es doni solució a aquesta irregularitat. Així mateix, s’han mantingut contactes amb cadascun dels propis jutjats on els col·legiats ens heu comunicat que havíeu detectat aquesta problemàtica. S’ha convocat també una reunió de la comissió mixta Departament-Secretari TSJC-Consell de Col·legi de Procuradors, per analitzar amb profunditat tot allò referent a aquest tema.
D’altra banda, s’ha planificat amb el Departament una prova pilot per tal de que els 35 jutjats de la jurisdicció social (que és la única on s’havia de desplegar inicialment aquest sistema) puguin notificar telemàticament mitjançant NOTICAT a un grup de procuradors, a partir del proper dia 10 de febrer. De manera paral·lela, el Departament s’ha compromès també a enllestir durant aquest any 2021 el mòdul d’administració del Col·legi per aquesta plataforma.
JUNTA ICPB
Barcelona, 4 de febrer de 2021
________________________________________________________________________________________
IMPLEMENTACIÓN SISTEMA NOTICAT
Como ya sabéis, últimamente hemos detectado que algunos juzgados están haciendo un uso incorrecto de la plataforma de envío de notificaciones telemáticas NOTICAT, dado que han notificado directamente a los letrados en procedimientos donde está también personado un procurador.
Desde la Junta del Colegio se han hecho varias gestiones con la Secretaría Coordinadora Provincial y con el propio Departamento de Justicia para que se dé solución a esta irregularidad. Así mismo, se han mantenido contactos con cada uno de los propios juzgados donde los colegiados nos habéis comunicado que habíais detectado esta problemática. Se ha convocado también una reunión de la comisión mixta Departament-Secretari TSJC-Consell de Col·legis de Procuradors, para analizar con profundidad todo aquello en lo referente a este tema.
Por otro lado, se ha planificado con el Departament una prueba piloto para que los 35 juzgados de la jurisdicción social (que es la única donde se tenía que desplegar inicialmente este sistema) puedan notificar telemáticamente intermediando NOTICAT a un grupo de procuradores, a partir del próximo día 10 de febrero. De manera paralela, el Departament se ha comprometido también a terminar durante este año 2021 el módulo de administración del Colegio por esta plataforma.
JUNTA ICPB
Barcelona, 4 de febrero de 2021
AVIS 17/21 – DIRECTRIUS PEL PROCEDIMENT DE TRAMITACIÓ DEL PRE-PACK CONCURSAL
DIRECTRIUS PEL PROCEDIMENT DE TRAMITACIÓ DEL PRE-PACK CONCURSAL
Us donem trasllat de les Directrius dels Jutjats Mercantils de Barcelona de data 20 de gener de 2021 pels procediments de tramitació del pre-pack concursal, en relació a la introducció a Espanya d’un mecanisme previ a la declaració de concurs.
Podeu consultar aquest document accedint al següent enllaç: Pre-pack
JUNTA ICPB
Barcelona, 29 de gener de 2021
________________________________________________________________________________________
DIRECTRICES PARA EL PROCEDIMIENTO DE TRAMITACIÓN DEL PRE-PACK CONCURSAL
Os damos traslado de las Directrices de los Juzgados Mercantiles de Barcelona de fecha 20 de enero de 2021 para los procedimientos de tramitación del pre-pack concursal, en relación a la introducción en España de un mecanismo previo a la declaración de concurso.
Podéis consultar este documento accediendo al siguiente enlace: Pre-pack
JUNTA ICPB
Barcelona, 29 de enero de 2021
AVIS 16/21 – ACORD JUTJAT ESPLUGUES DE LLOBREGAT
ACORD JUTJAT ESPLUGUES DE LLOBREGAT
Us donem trasllat de l’Acord pres pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 1 d’Esplugues de Llobregat relatiu a la limitació de l’atenció telefònica i presencial dels professionals.
Podeu consultar aquest document accedint al següent enllaç: Esplugues
JUNTA ICPB
Barcelona, 28 de gener de 2021
______________________________________________________________________________________________
ACUERDO JUZGADO ESPLUGUES DE LLOBREGAT
Os damos traslado del Acuerdo tomado por el Juzgado de Primera Instancia e Instrucción núm. 1 de Esplugues de Llobregat relativo a la limitación de la atención telefónica y presencial de los profesionales.
Podéis consultar este documento accediendo al siguiente enlace: Esplugues
JUNTA ICPB
Barcelona, 28 de enero de 2021
AVIS 15/21 – SISTEMA DE VENTILACIÓ DE CIUTAT DE LA JUSTÍCIA
SISTEMA DE VENTILACIÓ DE CIUTAT DE LA JUSTÍCIA
Us informem que, donada la nostra preocupació per la correcta ventilació de la sala de notificacions de la ciutat de la justícia i arrel de diverses preguntes que hem rebut per part d’alguns col·legiats, hem realitzat la consulta sobre el sistema de ventilació a la Gerència Territorial de Barcelona ciutat, la qual ens ha transmès la següent informació:
“En el cas dels edificis amb sistemes de ventilació mecànica, com tota la CJ, la ventilació i renovació de l’aire, incloses les sales de vistes, es manté durant el temps que els aparells estan connectats. En aquests moments, ja no és només durant l’horari d’obertura al públic i de treball, sinó permanent, 24 hores de funcionament. Tots els edificis de la CJ se sotmeten anualment a una auditoria de qualitat de l’aire interior.
Els sistemes de ventilació mecànic existents a tota la CJ, funcionen de manera que tot l’aire que es troba en els edificis es canvia 2,5 vegades/hora mitjançant aportació contínua d’aire exterior (convenientment tractat pels diversos sistemes de filtratge, que fa que arribi a l’interior un aire de millor qualitat). Aquest aire primari és el que, a més, s’humidifica contínuament, en les èpoques de l’any que la humitat relativa no arriba al 50 %. Amb aquest procediment se supera amb escreix el nombre de renovacions que exigeix la normativa per configuració i ocupació dels edificis perquè es pretén prioritzar l’obtenció del nivell més confortable possible respecte de la variable CO2 a l’interior de les oficines.
L’obertura de les finestres no millora significativament l’ambient a l’interior de les plantes i contràriament pot generar un greu desequilibri en el control centralitzat de la climatització, amb aportacions sobtades d’aire fred o calent sense tractar. Aquesta obertura, en funció de les característiques del clima exterior, del grau d’ocupació, de la humitat relativa i de la temperatura interior, comportaria, a més, l’aparició de condensacions, de major o menor intensitat, a l’interior de les plantes, que provoca fortes fuites d’aigua amb greus perjudicis per a les instal·lacions, equips i tot allò que es troba a les oficines, així com desajustos en els sistemes d’autoregulació de la temperatura que impedeixen el desitjat confort, a banda de l’acció directa perjudicial que representen els episodis de ratxes de vent.“
A banda, i pel que fa a la darrera auditoria ambiental realitzada el passat mes d’octubre i que acabem de rebre, us puc confirmar que en l’estudi de gasos, tant la concentració de CO2 (indicador del nivell de ventilació dels espais) com la de monòxid de carboni (la presència elevada del qual pot resultar perjudicial pels usuaris) obtenen un resultat corresponent a qualitat d’aire IDA 1 (Qualitat Alta) i en definitiva valoren la qualitat de l’aire de la CJ com d’excel·lent.”
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de gener de 2021
________________________________________________________________________________________
SISTEMA DE VENTILACIÓN DE CIUDAD DE LA JUSTICIA
Os informamos que, dada nuestra preocupación por la correcta ventilación de la sala de notificaciones de la ciudad de la justicia y raíz de varias preguntas que hemos recibido por parte de algunos colegiados, hemos realizado la consulta sobre el sistema de ventilación a la Gerencia Territorial de Barcelona ciudad, la cual nos ha transmitido la siguiente información:
“En el caso de los edificios con sistemas de ventilación mecánica, como toda la CJ, la ventilación y renovación del aire, incluidas las salas de vistas, se mantiene durante el tiempo que los aparatos están conectados. En estos momentos, ya no es solo durante el horario de apertura al público y de trabajo, sino permanente, 24 horas de funcionamiento. Todos los edificios de la CJ se someten anualmente a una auditoría de calidad del aire interior.
Los sistemas de ventilación mecánico existentes en toda la CJ, funcionan de forma que todo el aire que se encuentra en los edificios se cambia 2,5 veces/hora mediante aportación continua de aire exterior (convenientemente tratado por los varios sistemas de filtraje, que hace que llegue en el interior un aire de mejor calidad). Este aire primario es el que, además, se humidifica continuamente, en las épocas del año que la humedad relativa no llega al 50%. Con este procedimiento se supera con creces el número de renovaciones que exige la normativa por configuración y ocupación de los edificios porque se pretende priorizar la obtención del nivel más confortable posible respecto de la variable CO? en el interior de las oficinas.
La apertura de las ventanas no mejora significativamente el ambiente en el interior de las plantas y contrariamente puede generar un grave desequilibrio en el control centralizado de la climatización, con aportaciones repentinas de aire frío o caliente sin tratar. Esta apertura, en función de las características del clima exterior, del grado de ocupación, de la humedad relativa y de la temperatura interior, comportaría, además, la aparición de condensaciones, de mayor o menor intensidad, en el interior de las plantas, que provoca fuertes escapes de agua con graves perjuicios para las instalaciones, equipos y todo aquello que se encuentra en las oficinas, así como desajustes en los sistemas de autorregulación de la temperatura que impiden el deseado confort, además de la acción directa perjudicial que representen los episodios de rachas de viento.“
Además, y en cuanto a la última auditoría ambiental realizada el pasado mes de octubre y que acabamos de recibir, os puedo confirmar que en el estudio de gases, tanto la concentración de CO? (indicador del nivel de ventilación de los espacios) como la de monóxido de carbono (la presencia elevada del cual puede resultar perjudicial para los usuarios) obtienen un resultado correspondiente a calidad de aire IDA 1 (Calidad Alta) y en definitiva valoran la calidad del aire de la CJ como de excelente.”
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de enero de 2021
AVIS 14/20 – INSPECCIÓ JUTJATS DE SANT FELIU DE LLOBREGAT
INSPECCIÓ JUTJATS DE SANT FELIU DE LLOBREGAT
Als efectes del que està previst en l’article 175.3 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, es comunica a tots els col·legiats que, pel Servei d’Inspecció del Consejo General del Poder Judicial, s’ha programat la següent inspecció ordinària:
Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 5 de Sant Feliu de Llobregat, la setmana del 1 al 5 de febrer de 2021.
Es recorda que tots els col·legiats tenen el dret a formular queixes, suggeriments, iniciatives i disfuncions relatives al funcionament dels esmentats Jutjats i, a l’empara del que està previst al referit article 175.3 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, el nostre Col·legi elaborarà un informe sobre el funcionament del Jutjat en qüestió, amb reserva de les dades del col·legiat, que s’elevarà a la Inspecció del Consejo General del Poder Judicial.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de gener de 2021
______________________________________________________________________________________________
INSPECCIÓN JUZGADOS DE SANT FELIU DE LLOBREGAT
A los efectos de lo que está previsto en el artículo 175.3 de la Ley Orgánica del Poder Judicial, se comunica a todos los colegiados que, por el Servicio de Inspección del Consejo General del Poder Judicial, se ha programado la siguiente inspección ordinaria:
Juzgado de Primera Instancia e Instrucción núm. 5 de Sant Feliu de Llobregat, la semana del 1 al 5 de febrero de 2021.
Se recuerda que todos los colegiados tienen el derecho a formular quejas, sugerencias, iniciativas y disfunciones relativas al funcionamiento de los mencionados Juzgados y, al amparo de lo que está previsto en el referido artículo 175.3 de la Ley Orgánica del Poder Judicial, nuestro Colegio elaborará un informe sobre el funcionamiento del Juzgado en cuestión, con reserva de los datos del colegiado, que se elevará a la Inspección del Consejo General del Poder Judicial.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de enero de 2021
AVIS 13/20 – INICI EAP DE SANTA COLOMA DE GRAMENET
INICI EAP DE SANTA COLOMA DE GRAMENET
Us informem que la Direcció General de Modernització de l’Administració de Justícia ens ha comunicat que el Departament de Justícia endega en el partit de Santa Coloma de Gramenet l’actuació d’un equip de suport a l’SCPE i UPSD. L’equip reforçarà l’SCPE, amb l’objectiu d’impulsar la tramitació de les execucions de títol judicial i no judicial amb escrits pendents i la UPSD per impulsar els tràmits d’execució competència de la UPSD.
En aquest context, a partir de l’1 de febrer de 2021 i durant 5 mesos aproximadament aquest equip (EAP), format per 2 funcionaris del cos de tramitació al servei de l’Administració de justícia, s’encarregaran dels assumptes pendents de l’àmbit civil que s’han determinat en el pla de treball. Les actuacions que es duran a terme en aquest partit judicial, formen part d’un pla de treball dictat pel Secretari Coordinador Provincial de Barcelona i aprovat pel Secretari de Govern del TSJC.
Podeu trobar més informació sobre l’oficina judicial al web de l’Administració de justícia (http://justicia.gencat.cat/ca/ambits/administracio-de-justicia/oficina-judicial/) i podeu adreçar els vostres dubtes i/o suggeriments a oficinajudicial.dj@gencat.cat.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de gener de 2021
______________________________________________________________________________________________
INICIO EAP DE SANTA COLOMA DE GRAMENET
Os informamos que la Dirección General de Modernización de la Administración de Justicia nos ha comunicado que el Departament de Justícia inicia en el partido de Santa Coloma de Gramenet la actuación de un equipo de apoyo al SCPE y UPSD. El equipo reforzará el SCPE, con el objetivo de impulsar la tramitación de las ejecuciones de título judicial y no judicial con escritos pendientes y la UPSD para impulsar los trámites de ejecución competencia de la UPSD.
En este contexto, a partir del 1 de febrero de 2021 y durante 5 meses aproximadamente este equipo (EAP), formado por 2 funcionarios del cuerpo de tramitación al servicio de la Administración de justicia, se encargarán de los asuntos pendientes del ámbito civil que se han determinado en el plan de trabajo. Las actuaciones que se llevarán a cabo en este partido judicial, forman parte de un plan de trabajo dictado por el Secretario Coordinador Provincial de Barcelona y aprobado por el Secretario de Gobierno del TSJC.
Podéis encontrar más información sobre la oficina judicial en el web de la Administración de justicia (http://justicia.gencat.cat/ca/ambits/administracio-de-justicia/oficina-judicial/) y podéis dirigir vuestras dudas y/o sugerencias a oficinajudicial.dj@gencat.cat.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de enero de 2021
AVIS 12/21 – REIAL DECRET LLEI 1/2021, de 19 de gener, DE PROTECCIÓ DELS CONSUMIDORS I USUARIS DAVANT SITUACIONS DE VULNERABILITAT SOCIAL I ECONÒMICA
REIAL DECRET LLEI 1/2021, de 19 de gener, DE PROTECCIÓ DELS CONSUMIDORS I USUARIS DAVANT SITUACIONS DE VULNERABILITAT SOCIAL I ECONÒMICA
Us informem que en el BOE d’ahir es va publicar el Reial decret llei 1/2021, de 19 de gener, de protecció dels consumidors i usuaris davant situacions de vulnerabilitat social i econòmica https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2021-793. Aquesta disposició entra en vigor avui.
La seva Disposició final primera modifica el Reial decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19.
El decret modifica l'art. 1 bis del RDL 11/2020 -que va ser afegit pel RDL 37/2020- per introduir en la suspensió dels llançaments que preveu (de persones que estiguin habitant un habitatge sense cap títol habilitant per a això) el cas dels processos penals, que abans no estaven previstos.
També exclou la possible suspensió de llançament quan l'entrada o permanència s'hagi produït mitjançant intimidació o violència sobre les persones i no quan sigui constitutiva de delicte, com establia la redacció anterior.
JUNTA ICPB
Barcelona, 21 de gener de 2021
________________________________________________________________________________________
REAL DECRETO LEY 1/2021, de 19 de enero, DE PROTECCIÓN DE LOS CONSUMIDORES Y USUARIOS ANTE SITUACIONES DE VULNERABILIDAD SOCIAL Y ECONÓMICA
Os informamos que en el BOE de ayer se publicó el Real decreto ley 1/2021, de 19 de enero, de protección de los consumidores y usuarios ante situaciones de vulnerabilidad social y económica https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2021-793. Esta disposición entra en vigor hoy.
Su Disposición final primera modifica el Real decreto ley 11/2020, de 31 de marzo, por el cual se adoptan medidas urgentes complementarias en el ámbito social y económico para hacer frente al COVID-19.
El decreto modifica el art. 1 bis del RDL 11/2020 -que fue añadido por el RDL 37/2020- para introducir en la suspensión de los lanzamientos que prevé (de personas que estén habitando una vivienda sin ningún título habilitante para ello) el caso de los procesos penales, que antes no estaban previstos.
También excluye la posible suspensión de lanzamiento cuando la entrada o permanencia se haya producido mediante intimidación o violencia sobre las personas y no cuando sea constitutiva de delito, como establecía la redacción anterior.
JUNTA ICPB
Barcelona, 21 de enero de 2021
AVIS 11/21 – MILLORES SEU JUDICIAL ELECTRÒNICA
MILLORES SEU JUDICIAL ELECTRÒNICA
Us informem que des de la Secretaria de Relacions amb l’Administració de Justícia ens han comunicat que s’han afegit noves funcionalitats a la Seu judicial electrònica de Catalunya, un portal únic que dona accés a ciutadans i professionals d’informació dels serveis i tràmits de l'Administració de justícia a Catalunya.
L’Àrea Privada d’aquest portal actualment incorpora el tràmit d'al·legacions per a les persones seleccionades per integrar el jurat popular, així com la consulta de l'estat de l'expedient i els assenyalaments relacionats referents als àmbits jurisdiccionals civil, jurisdicció voluntària, social, contenciós administratiu i mercantil, i a partir de demà dijous, també la documentació notificada.
JUNTA ICPB
Barcelona, 20 de gener de 2021
______________________________________________________________________________________________
MEJORAS SEDE JUDICIAL ELECTRÓNICA
Os informamos que desde la Secretaría de Relaciones con la Administración de Justicia nos han comunicado que se han añadido nuevas funcionalidades en la Sede judicial electrónica de Cataluña, un portal único que da acceso a ciudadanos y profesionales de información de los servicios y trámites de la Administración de justicia en Cataluña.
El área Privada de este portal actualmente incorpora el trámite de alegaciones para las personas seleccionadas para integrar el jurado popular, así como la consulta del estado del expediente y los señalamientos relacionados referentes a los ámbitos jurisdiccionales civil, jurisdicción voluntaria, social, contencioso–administrativo y mercantil, y a partir de mañana jueves, también la documentación notificada.
JUNTA ICPB
Barcelona, 20 de enero de 2021
AVIS 10/21 – NOTIFICACIONS ALS LLETRATS MITJANÇANT NOTICAT
NOTIFICACIONS ALS LLETRATS MITJANÇANT NOTICAT
Es prega a tots els col·legiats que, si tenen coneixement de que un procediment ha estat directament notificat a un lletrat mitjançat la plataforma Noticat, ho comuniquin l’abans possible enviant un correu electrònic a l’adreça d’e-mail tribunals@icpb.es, per tal de que des del Col·legi es puguin realitzar les gestions pertinents.
JUNTA ICPB
Barcelona, 20 de gener de 2021
______________________________________________________________________________________________
NOTIFICACIONES A LOS LETRADOS MEDIANTE NOTICAT
Se ruega a todos los colegiados que, si tienen conocimiento de que un procedimiento ha sido directamente notificado a un letrado mediante la plataforma Noticat, lo comuniquen lo antes posible enviando un correo electrónico a la dirección de e-mail tribunals@icpb.es, para que desde el Colegio se puedan realizar las gestiones oportunas.
JUNTA ICPB
Barcelona, 20 de enero de 2021
AVIS 9/21 – NOU MÒDUL D’EXECUCIÓ EN PROCEDIMENTS DE JUSTÍCIA GRATUÏTA. ACREDITACIÓ DE LES ACTUACIONS PROFESSIONALS
NOU MÒDUL D’EXECUCIÓ EN PROCEDIMENTS DE JUSTÍCIA GRATUÏTA. ACREDITACIÓ DE LES ACTUACIONS PROFESSIONALS
Com a complement de l’avís 1/21, us recordem que segons el que disposa l’art. 25.2 del Decret 252/1996, de 5 de juliol, de Regulació del procediment per al reconeixement del dret d’assistència jurídica gratuïta i subvenció per a les actuacions professionals dels advocats i procuradors a Catalunya, s’haurà de presentar davant del Col·legi la documentació acreditativa dins del mes següent a la realització de l’actuació professional.
Atès l’anterior, només es podran acceptar durant el mes de gener de 2021 les acreditacions d’actuacions realitzades en el mes de desembre de 2020 i no actuacions de mesos anteriors.
JUNTA ICPB
Barcelona, 19 de gener de 2021
________________________________________________________________________________________
NUEVO MÓDULO DE EJECUCIÓN EN PROCEDIMIENTOS DE JUSTICIA GRATUITA. ACREDITACIÓN DE LAS ACTUACIONES PROFESIONALES
Como complemento del aviso 1/21, os recordamos que en méritos de lo dispuesto en el art. 25.2 del Decret 252/1996, de 5 de juliol, de Regulació del procediment per al reconeixement del dret d’assistència jurídica gratuïta i subvenció per a les actuacions professionals dels advocats i procuradors a Catalunya, se deberá presentar ante el Colegio la documentación acreditativa dentro del mes siguiente a la realización de la actuación profesional.
Atendido lo anterior, solamente se podrán aceptar durante el mes de enero de 2021 las acreditaciones de actuaciones realizadas en el mes de diciembre de 2020 y no actuaciones de meses anteriores.
JUNTA ICPB
Barcelona, 19 de enero de 2021
AVIS 8/21 – INSPECCIÓ JUTJATS DE GRANOLLERS
INSPECCIÓ JUTJATS DE GRANOLLERS
Als efectes del que està previst en l’article 175.3 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, es comunica a tots els col·legiats que, pel Servei d’Inspecció del Consejo General del Poder Judicial, s’ha programat la següent inspecció ordinària:
. Jutjat d’Instrucció núm. 1 de Granollers, la setmana del 22 al 26 de febrer de 2021.
Es recorda que tots els col·legiats tenen el dret a formular queixes, suggeriments, iniciatives i disfuncions relatives al funcionament dels esmentats Jutjats i, a l’empara del que està previst al referit article 175.3 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, el nostre Col·legi elaborarà un informe sobre el funcionament del Jutjat en qüestió, amb reserva de les dades del col·legiat, que s’elevarà a la Inspecció del Consejo General del Poder Judicial.
JUNTA ICPB
Barcelona, 18 de gener de 2021
______________________________________________________________________________________________
INSPECCIÓN JUZGADOS DE GRANOLLERS
A los efectos de lo que está previsto en el artículo 175.3 de la Ley Orgánica del Poder Judicial, se comunica a todos los colegiados que, por el Servicio de Inspección del Consejo General del Poder Judicial, se ha programado la siguiente inspección ordinaria:
. Juzgado de Instrucción núm. 1 de Granollers, la semana del 22 al 26 de febrero de 2021.
Se recuerda que todos los colegiados tienen el derecho a formular quejas, sugerencias, iniciativas y disfunciones relativas al funcionamiento de los mencionados Juzgados y, al amparo de lo que está previsto en el referido artículo 175.3 de la Ley Orgánica del Poder Judicial, nuestro Colegio elaborará un informe sobre el funcionamiento del Juzgado en cuestión, con reserva de los datos del colegiado, que se elevará a la Inspección del Consejo General del Poder Judicial.
JUNTA ICPB
Barcelona, 18 de enero de 2021
AVIS 7/21 – INDISPONIBILITAT TEMPORAL ACCÉS E-JUSTICIA.CAT
INDISPONIBILITAT TEMPORAL ACCÉS E-JUSTICIA.CAT
Us informem que el proper dimecres 20 de gener de 2021 des de les 16:00 a les 20:00 hores tot el sistema e-justicia.cat romandrà aturat per tasques de manteniment i millora. Durant aquest període no funcionarà cap mòdul del sistema: extranet del professional, presentació telemàtica de demandes, presentació telemàtica d'escrits, ….
JUNTA ICPB
Barcelona, 18 de gener de 2021
______________________________________________________________________________________________
INDISPONIBILIDAD TEMPORAL ACCESO E-JUSTICIA.CAT
Os informamos que el próximo miércoles 20 de enero de 2021 desde las 16:00 a las 20:00 horas todo el sistema e-justicia.cat permanecerá parado por labores de mantenimiento y mejora. Durante este periodo no funcionará ningún módulo del sistema: extranet del profesional, presentación telemática de demandas, presentación telemática de escritos, ….
JUNTA ICPB
Barcelona, 18 de enero de 2021
AVIS 6/21 – DIA EUROPEU DE LA MEDIACIÓ
DIA EUROPEU DE LA MEDIACIÓ
Amb motiu del Dia Europeu de la Mediació, us convidem el pròxim dimecres, 20 de gener, a les 18.00h a la taula rodona “Reptes i oportunitats de la mediació per als procuradors”, una sessió online organitzada pel Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya.
La taula rodona té com a objectiu apropar la mediació intrajudicial al Procurador en els aspectes pràctics, materials i processals bàsics introduïts per la nova Llei 9/2020, del 31 de juliol, de modificació del llibre segon del Codi civil de Catalunya, relatiu a la persona i la família, i de la Llei 15/2009, de mediació en l'àmbit del dret privat, i l’aplicació en la nostra tasca diària.
La taula de debat comptarà amb els ponents següents:
· Sr. Pascual Ortuño
Magistrat-President Secció 12ª de l’Audiència Provincial de Barcelona
· Sr. Carles Garcia
Advocat, Àrbitre i Mediador
· Sra. Mercè Alaball
Mediadora i Consultora
· Sra. Ana-Maria Gómez-Lanzas
Procuradora i Mediadora
· Sra. Mónica Ribas
Procuradora i Mediadora
· Sr. Jaume Aso
Vocal Responsable de Mediació del Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya
Moderador: Ferran García de Palau, director del Centre d’Estudis de la Procura
Des del Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya creiem fermament que la mediació pot esdevenir una funció a desenvolupar per la procura, i animem tots els procuradors a participar en aquesta taula rodona.
Per aquells que estiguin inscrits en el Centre de Mediació de Catalunya, aquesta sessió servirà per a acreditar les hores de formació obligatòria per la permanència en el mateix.
La sessió es realitzarà per videoconferència, a través de la plataforma Zoom. Us podeu inscriure aquí: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_zxT2Cy21Q-69K7ud7UpqkA
Comptem amb la vostra participació.
JUNTA ICPB
Barcelona, 14 de gener de 2021
________________________________________________________________________________________
DÍA EUROPEO DE LA MEDIACIÓN
Con motivo del Día Europeo de la Mediación, os invitamos el próximo miércoles, 20 de enero, a las 18.00h a la mesa redonda “Retos y oportunidades de la mediación para los procuradores”, una sesión online organizada por el Consejo de Colegios de Procuradores de los Tribunales de Cataluña.
La mesa redonda tiene como objetivo acercar la mediación intrajudicial al Procurador en los aspectos prácticos, materiales y procesales básicos introducidos por la nueva Ley 9/2020, del 31 de julio, de modificación del libro segundo del Código civil de Cataluña, relativo a la persona y la familia, y de la Ley 15/2009, de mediación en el ámbito del derecho privado, y la aplicación en nuestra tarea diaria.
La tabla de debate contará con los ponentes siguientes:
· Sr. Pascual Ortuño
Magistrat-Presidente Sección 12ª de la Audiencia Provincial de Barcelona
· Sr. Carles Garcia
Advocat, Árbitro y Mediador
· Sra. Mercè Alaball
Mediadora y Consultora
· Sra. Ana-Maria Gómez-Lanzas
Procuradora y Mediadora
· Sra. Mónica Ribas
Procuradora y Mediadora
· Sr. Jaume Aso
Vocal Responsable de Mediación del Consejo de Colegios de Procuradores de los Tribunales de Cataluña
Moderador: Ferran García de Palau, director del Centro de Estudios de la Procura
Desde el Consejo de Colegios de Procuradores de los Tribunales de Cataluña creemos firmemente que la mediación puede acontecer una función a desarrollar por la procura, y animamos todos los procuradores a participar en esta mesa redonda.
Por aquellos que estén inscritos en el Centro de Mediación de Cataluña, esta sesión servirá para acreditar las horas de formación obligatoria por la permanencia en el mismo.
La sesión se realizará por videoconferencia, a través de la plataforma Zoom. Os podéis inscribir aquí: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_zxT2Cy21Q-69K7ud7UpqkA
Contamos con vuestra participación.
JUNTA ICPB
Barcelona, 14 de enero de 2021
AVIS 5/21 – PUBLICACIÓ GRATUÏTA AL BOPB
PUBLICACIÓ GRATUÏTA AL BOPB
Us informem que la Diputació de Barcelona ha derogat la taxa del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) que esdevé gratuït per a tots els anunciants, des del dia 1 de gener de 2021.
Podeu consultar aquesta informació accedint al següent enllaç: BOPB
JUNTA ICPB
Barcelona, 13 de gener de 2021
______________________________________________________________________________________________
PUBLICACIÓN GRATUITA EN EL BOPB
Os informamos que la Diputación de Barcelona ha derogado la tasa del Boletín Oficial de la Provincia de Barcelona (BOPB) que será gratuito para todos los anunciantes, desde el día 1 de enero de 2021.
Podéis consultar esta información accediendo al siguiente enlace: BOPB
JUNTA ICPB
Barcelona, 13 de enero de 2021
AVIS 4/21 – PROVISIÓ DE FONS REGISTRE MERCANTIL
PROVISIÓ DE FONS REGISTRE MERCANTIL
Us informem que el Registre Mercantil, a través de la seva pàgina web, ha emès el següent comunicat:
PARTIR DEL 4 DE ENERO DEL 2021, LA PROVISIÓN DE FONDOS DE LOS DOCUMENTOS PRESENTADOS AL LIBRO DIARIO SERÁ DE 150€, INCLUYENDO CONCURSOS. PARA LOS RESTANTES DOCUMENTOS SERÁ DE 30€.
Podeu trobar aquesta informació al Web: https://www.registromercantilbcn.es/
JUNTA ICPB
Barcelona, 13 de gener de 2021
______________________________________________________________________________________________
PROVISIÓN DE FONDOS REGISTRO MERCANTIL
Os informamos que el Registro Mercantil, a través de su página web, ha emitido el siguiente comunicado:
PARTIR DEL 4 DE ENERO DEL 2021, LA PROVISIÓN DE FONDOS DE LOS DOCUMENTOS PRESENTADOS AL LIBRO DIARIO SERÁ DE 150€, INCLUYENDO CONCURSOS. PARA LOS RESTANTES DOCUMENTOS SERÁ DE 30€.
Podéis encontrar esta información en la Web: https://www.registromercantilbcn.es/
JUNTA ICPB
Barcelona, 13 de enero de 2021