- AVIS 48/15 - ELECCIONS 2015 _ MUTUALIDAD DE PROCURADORES
- AVIS 47/15 - PARADES LEXNET
- AVIS 46/15 - MAIL PER SUGGERIMENTS SISTEMA RED
- AVIS 45/15 - REQUERIMENTS TAXA CATALANA
- AVIS 44/15 - ENTRADA EN VIGOR CODI DE CONSUM
- AVIS 43/15 - INCIDENCIA E.JUSTICIA.CAT
- AVIS 42/15 - ACORDS DELS JUTGES I SECRETARIS JUDICIALS DEL MERCANTIL DE BARCELONA
- AVIS 41/15 - INCIDENCIA TTA
- DEFUNCIO DONA PROCURADOR
- AVIS 39/15 - INSPECCIO JUTJATS
- AVIS 38/15 - SERVEI DE RECEPCIO DE NOTIFICACIONS - 2 ABRIL
- AVIS 37/15 - NOUS CARNETS COL·LEGIALS
- AVIS 36/15 - CONCURS PUBLIC PER OCUPAR PLACES DE MAGISTRATS I JUTGES SUBSTITUTS
- AVIS 35/15 - CONVENI CONSEJO _ BOE
- CARTA DEL DEGA - ASSEMBLEA GENERAL
AVIS 48/15 – ELECCIONS 2015 _ MUTUALIDAD DE PROCURADORES
ELECCIONS 2015 – MUTUALIDAD DE PROCURADORES
Us comuniquem que es troba publicada a l’àrea privada de la pàgina web del Col·legi (normativa interna / annexos circulars), la comunicació del President de la Mutualidad de Procuradores, mitjançant la qual s’informa dels càrrecs vacants del Consejo Directivo de la Mutualidad de Procuradores i de la Comissió de Control en l’exercici 2015, així com del procediment per a la designació de candidats. Aquesta elecció es portarà a terme en la propera Assemblea General Ordinària de la Mutualidad del dia 6 de juny de 2015. Les candidatures podran presentar-se, mitjançant escrit adreçat a la Mutualidad de Procuradores, fins el dia 30 d’abril.
Podeu consultar la referida comunicació clicant el següent link
JUNTA ICPB
Barcelona, 1 d’abril de 2015
AVIS 47/15 – PARADES LEXNET
PARADES LEXNET
Us recordem les parades del sistema LexNET per treballs de manteniment, que estan programades pel mes d’abril:
– El dia 6 d’abril des de les 19:00 hores fins les 23:00 hores.
– El dia 7 d’abril des de les 19:00 hores fins les 22:00 hores.
– El dia 9 d’abril des de les 19:00 hores fins les 22:00 hores.
– El dia 11 d’abril des de les 22:00 hores fins el dia 12 d’abril a les 8:00 hores.
JUNTA ICPB
Barcelona, 31 de març de 2015
AVIS 46/15 – MAIL PER SUGGERIMENTS SISTEMA RED
MAIL PER SUGGERIMENTS SISTEMA RED
Tal i com hem anat comentat en les jornades de formació sobre el sistema RED de presentació telemàtica d’escrits, hem habilitat el compte de correu red@icpb.es per tal de que ens pugueu dirigir els dubtes o suggeriments que tingueu respecte a les diverses casuístiques que hi pugui haver en la nova forma de presentació d’escrits telemàtica, com poden ser, per exemple, les presentacions d’escrits de termini d’última hora, escrits en els que s’acompanya documentació excepcional (planells, cd, etc.), escrits que acompanyen manaments als Registres de la Propietat i Mercantil (que es fa amb l’original, si serà vàlid amb la simple digitalització…), presentacions d’escrits després de les 15 hores, presentacions d’escrits conjunts, escrits de suspensió del judici, etc.
Les vostres opinions ens poden ser d’utilitat per establir els detalls concrets que haurà de recollir el protocol que signi el Consell de Col·legis de Catalunya amb el Departament i el TSJ per regular el funcionament del sistema RED.
JUNTA ICPB
Barcelona, 31 de març de 2015
AVIS 45/15 – REQUERIMENTS TAXA CATALANA
REQUERIMENTS TAXA CATALANA
Us comuniquem que des del Departament de Justícia ens han fet arribar una nota informativa en la que ens informen de que iniciaran el procediment de requeriment previ a la via executiva a partir del mes de maig, per a tots aquells expedients que hagin exhaurit el període de pagament voluntari de la taxa. El requeriment es farà directament al subjecte passiu de la taxa.
També ens comuniquen que en el mes d’abril començarà un pilot d’aplicació del mòdul de taxes a través de l’extranet del professional que facilitarà la gestió del pagament de tots els assumptes subjectes a les taxes catalanes, i que estarà disponible a partir del tercer trimestre de 2015.
Podeu veure la nota informativa en el següent link
JUNTA ICPB
Barcelona, 31 de març de 2015
AVIS 44/15 – ENTRADA EN VIGOR CODI DE CONSUM
ENTRADA EN VIGOR CODI DE CONSUM
Us informem de que demà dia 31 entra en vigor el Codi de Consum (Llei 20/2014 del 29 de desembre de modificació de la Llei 22/2010 del 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya, per a la millora de la protecció de les persones consumidores en matèria de crèdits i préstecs hipotecaris, vulnerabilitat econòmica i relacions de consum).
Cal destacar el nou redactat de l’article 132-4, referent als crèdits o préstecs hipotecaris, que en els punts 1 i 3 assenyala :
1.Les administracions públiques catalanes i, especialment, els serveis públics de consum han de garantir que, en els casos d'execució hipotecària de l'habitatge habitual com a conseqüència de l'incompliment del deutor, pugui dur-se a terme un procediment de mediació destinat a la resolució extrajudicial de conflictes previ a qualsevol altre procediment judicial o a la intervenció notarial.
3. Les parts en conflicte, abans d'interposar qualsevol reclamació administrativa o demanda judicial, han d'acudir a la mediació o poden acordar sotmetre's a l'arbitratge. Una vegada transcorregut el termini de tres mesos a explicar de la notificació de l'acord d'inici de la mediació sense haver aconseguit un acord satisfactori, qualsevol de les parts pot acudir a la reclamació administrativa o a la demanda judicial.
JUNTA ICPB
Barcelona, 30 de març de 2015
AVIS 43/15 – INCIDENCIA E.JUSTICIA.CAT
INCIDÈNCIA E.JUSTICIA.CAT
Com a complement de l’avís 41/15, ens informen des de l’àrea TIC del Departament de Justícia que la incidència de la plataforma e.justicia.cat és un problema que afecta al servidor del Departament de Justícia. Per intentar solucionar-ho, han planificat un reinici del servidor entre les 15:00 hores i les 16:30 hores.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de març de 2015
AVIS 42/15 – ACORDS DELS JUTGES I SECRETARIS JUDICIALS DEL MERCANTIL DE BARCELONA
ACORDS DELS JUTGES I SECRETARIS JUDICIALS DEL MERCANTIL DE BARCELONA
Us donem trasllat dels darrers acords adoptats pels Jutges i Secretaris Judicials dels Jutjats Mercantils de Barcelona relatius a aspectes processals introduïts per la Llei 31/2014 en matèria d’impugnació d’acords socials.
Podeu consultar aquests acords clicant el següent link: Acords Jutges del Mercantil
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de març de 2015
AVIS 41/15 – INCIDENCIA TTA
INCIDÈNCIA TTA
Us informem que hi ha problemes per accedir al mòdul de presentació de demandes telemàtiques (TTA) de la plataforma e.justicia.cat
La incidència ja ha estat comunicada al Departament de Justícia i esperem que quedi resolta en un breu espai de temps.
JUNTA ICPB
Barcelona, 27 de març de 2015
DEFUNCIO DONA PROCURADOR
DEFUNCIÓ DONA PROCURADOR
Amb molt de sentiment, es comunica a tots els col·legiats que ha mort la Sra. CRISTINA MARTINEZ MORENO (a.c.s), dona del nostre amic i company Sr. PEDRO M. ADAN LEZCANO.
El funeral tindrà lloc demà, dia 27 de març, a les 10.00 hores al Tanatori de Les Corts (Avinguda de Joan XXIII, 17-25).
JUNTA ICPB
Barcelona, 26 de març de 2015
AVIS 39/15 – INSPECCIO JUTJATS
INSPECCIÓ JUTJATS
Als efectes del que està previst en l’article 175.3 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, es comunica a tots els col·legiats que, pel Servei d’Inspecció del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, s’ha programat la següent inspecció ordinària:
. Jutjat d’Instrucció núm. 22 de Barcelona, el dia 17 d’abril de 2015 (aquesta inspecció estava prevista pel dia 27 de març però pel Servei d’Inspecció s’ha modificat la data).
Es recorda que tots els col·legiats tenen el dret a formular queixes, suggeriments, iniciatives i disfuncions relatives al funcionament dels esmentats Jutjats i, a l’empara del que està previst al referit article 175.3 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, el nostre Col·legi elaborarà un informe sobre el funcionament dels Jutjats en qüestió, amb reserva de les dades del col·legiat, que s’elevarà a la Inspecció del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de març de 2015
AVIS 38/15 – SERVEI DE RECEPCIO DE NOTIFICACIONS – 2 ABRIL
SERVEI DE RECEPCIÓ DE NOTIFICACIONS – 2 D’ABRIL
Es recorda a tots els col·legiats que el proper dia 2 d’abril no operarà el servei de notificacions del Col·legi.
Pel que fa als Procuradors exercents a Barcelona, romandrà oberta la Sala de Notificacions, situada a la Ciutat de la Justícia per tal de que puguin recollir i segellar els trasllats de còpies.
Pel que fa a les Delegacions, respecte als trasllats de còpies d’escrits, s’estarà a l’acordat amb els diferents Deganats.
Tot això, sense perjudici del que pugui ser notificat per Via LexNET.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de març de 2015
AVIS 37/15 – NOUS CARNETS COL·LEGIALS
NOUS CARNETS COL·LEGIALS
Us informem de que ja estan enllestits els nous carnets col·legials de Procuradors i oficials habilitats. A partir del proper dilluns es podran recollir en la Ciutat de la Justícia i en les diferents Delegacions Territorials.
Els carnets hauran de ser recollits pel propi procurador, el seu oficial habilitat o una altra persona expressament autoritzada. Els carnets d’oficials habilitats els podrà recollir també el seu procurador.
Podeu consultar un llistat que indica en quina Delegació teniu disponible el vostre carnet, en el següent link
JUNTA ICPB
Barcelona, 20 de març de 2015
AVIS 36/15 – CONCURS PUBLIC PER OCUPAR PLACES DE MAGISTRATS I JUTGES SUBSTITUTS
CONCURS PÚBLIC PER OCUPAR PLACES DE MAGISTRATS I JUTGES SUBSTITUTS
S’informa a tots els col·legiats que, al BOE, núm. 56, de 6 de març de 2015, s’ha publicat l’Acord de la Comissió Permanent del Consell General del Poder Judicial, en què es convoca un concurs públic per tal d’ocupar les places de magistrats/des suplents i jutges/ses substituts/tes del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i en la resta de Tribunals i Jutjats.
Podeu consultar aquest Acord clicant el següent link: BOE
El proper dia 26 de març acaba el termini de presentació de les instàncies, que s’hauran de presentar davant la Presidència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
JUNTA ICPB
Barcelona, 19 de març de 2015
AVIS 35/15 – CONVENI CONSEJO _ BOE
CONVENI CONSEJO _ BOE
El Consejo General de Procuradores ha signat un conveni amb Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado per tal d’habilitar als Procuradors per a presentar i pagar, per via telemàtica, els anuncis a publicar en els diaris oficials del BOE i del Butlletí Oficial del Registre Mercantil.
Tots aquells que esteu interessats haureu d’omplir el document individualitzat d’adhesió (s’adjunta al peu), com acceptació expressa del contingut del conveni, remetent l’original signat al Col·legi.
Podeu consultar el conveni en el següent link: conveni
Document individualitzat d’adhesió: document
JUNTA ICPB
Barcelona, 19 de març de 2015
CARTA DEL DEGA – ASSEMBLEA GENERAL
Com bé saps, el proper dia 26 de març celebrarem l’Assemblea Ordinària per l’aprovació dels comptes del 2014, però voldria cridar la teva atenció per explicar-te que no es tractarà d’una reunió de simple tràmit.
Ens trobem en uns moments de certa complexitat que requereixen que tots estigueu plenament informats. En aquesta assemblea parlarem de la situació de la tramitació de la Llei de Serveis Professionals que, tot i que gràcies a les moltes gestions que s’han dut a terme pel Col·legi de Barcelona, el Consell i el Consejo, s’ha aconseguit aturar la seva tramitació, no podem oblidar quin és el seu contingut i quines son les corrents liberalitzadores que des d’Europa segueixen insistint en acabar amb la incompatibilitat amb els advocats. També informarem i valorarem la propera entrada en funcionament del sistema de presentació telemàtica d’escrits. I per últim explicarem tot el que s’està fent per tal de que els problemes que s’han evidenciat en la posada en funcionament de la Nova Oficina Judicial de Cornellà, no es repeteixin en el futur.
Com et deia, vivim moments transcendentals pel futur de la professió i lògicament hem d’estar – tots junts – molt atents a tots els moviments que es puguin produir, alhora que ens cal estar molt preparats per saber adaptar-nos als nous reptes que ben segur els nous temps ens permetran abordar.
Per tot plegat, espero poder-te saludar en aquesta important sessió del dijous 26 de març.
Rep una molt cordial salutació,
Ignacio López Chocarro
Degà
Como bien sabes, el próximo día 26 de marzo celebraremos la Asamblea Ordinaria para la aprobación de las cuentas del 2014, pero querría llamar tu atención para explicarte que no se tratará de una reunión de simple trámite.
Nos encontramos en unos momentos de cierta complejidad que requieren que todos estéis plenamente informados. En esta asamblea hablaremos de la situación de la tramitación de la Ley de Servicios Profesionales que, gracias a las muchas gestiones que se han llevado a cabo por el Colegio de Barcelona, el Consell y el Consejo, se ha conseguido parar su tramitación, no podemos olvidar cual es su contenido y cuáles son las corrientes liberalizadoras que desde Europa siguen insistiendo en acabar con la incompatibilidad con los abogados. También informaremos y valoraremos la próxima entrada en funcionamiento del sistema de presentación telemática de escritos. Y por último explicaremos todo lo que se está haciendo para que los problemas que se han evidenciado en la puesta en funcionamiento de la Nueva Oficina Judicial de Cornellà, no se repitan en el futuro.
Como te decía, vivimos momentos transcendentales para el futuro de la profesión y lógicamente tenemos que estar– todos juntos – muy atentos a todos los movimientos que se puedan producir, a la vez que tenemos que estar muy preparados para saber adaptarnos a los nuevos retos que seguro los nuevos tiempos nos permitirán abordar.
Por todo ello, espero poderte saludar en esta importante sesión del jueves 26 de marzo.
Recibe un muy cordial saludo,
Ignacio López Chocarro
Decano
Barcelona, a 19 de marzo de 2015