- AVIS 262/16 - NOU ENLLAÇ EXTRANET DEL PROFESSIONAL
- AVIS 261/16 - AGILITZACIO EN L ' OBTENCIO DEL MANAMENT DE CERTIFICACIO DE CARREGUES I TITOLS - Art. 656.3 LEC
- AVIS 260/16 - DISPONIBILITAT LOTERIA DE NADAL
- AVIS 259/16 - SERVEI DE RECEPCIO DE NOTIFICACIONS - 5 DE DESEMBRE
- AVIS 258/16 - ENTRADA EN FUNCIONAMENT DEL MODUL TRA-E.JUSTICIA.CAT AL JUTJAT DEL SOCIAL NUM. 30 DE BARCELONA
- AVIS 257/16 - PROPER SEMINARI CEP: ACCIDENTS DE TRÀNSIT: ASPECTES PROCESSALS I NOUS BAREMS DE VALORACIO D ' INDEMNITZACIONS
- AVIS 256/16 - IMPORTANT: ACORD SECRETARI DE GOVERN TSJC PRESENTACIO ESCRITS EN EL SISTEMA RED HIBRID
- AVIS 255/16 - INICI SISTEMA RED HIBRID EN VILANOVA I LA GELTRU I EN LA JURISDICCIO CONTENCIOSA-ADMINISTRATIVA DE BARCELONA
- AVIS 254/16 - CAMPANYA GRAN RECAPTE DEL BANC DELS ALIMENTS
- AVIS 253/16 - DIES SENSE SERVEI DE RECEPCIO DE NOTIFICACIONS 2017
- AVIS 252/16 - EXHIBICIO DADES SIRAJ
- AVIS 251/16 - NOTA INFORMATIVA DE L ' AGENCIA TRIBUTARIA RELATIVA A LA TAXA JUDICIAL
- AVIS 250/16 - PROPOSTES DE MILLORES ACORDADES AMB EL DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA
- AVIS 249/16 - HORARI ATENCIO ALS PROFESSIONALS DEL SCPE A SANT BOI DE LLOBREGAT
- AVIS 248/16 - POSADA EN MARXA DELS EQUIPS MULTIFUNCIO
AVIS 262/16 – NOU ENLLAÇ EXTRANET DEL PROFESSIONAL
NOU ENLLAÇ EXTRANET DEL PROFESSIONAL
Us informem que, des del Servei d’Implantació i Seguiment de Programes Informàtics, ens han comunicat que s’estan portant a terme un seguit d’actuacions de caire tècnic sobre els sistemes d’informació judicial.
Aquestes actuacions són generalment de caire substitutiu, en el sentit que es canvien certs components de la infraestructura tecnològica actual que dona suport als sistemes d’informació judicial per d’altres més avançats. Les actuacions tenen com a objectiu millorar el rendiment i la capacitat de l’actual infraestructura.
En particular, a partir del proper 1 de desembre del 2016, els col·lectius professionals accediran per un nou enllaç a la seva extranet. El nou enllaç serà: https://ejcat.justicia.gencat.cat/IAP/
Aquesta informació també la tindreu disponible al Web del Departament de Justícia: http://administraciojusticia.gencat.cat/ca/serveis_als_professionals/extranet/
Si el dia 1 de desembre accediu a l’enllaç antic es mostrarà una pàgina web de cortesia informant d’aquest canvi i us adreçarà a la nova pàgina web.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de novembre de 2016
AVIS 261/16 – AGILITZACIO EN L ‘ OBTENCIO DEL MANAMENT DE CERTIFICACIO DE CARREGUES I TITOLS – Art. 656.3 LEC
AGILITZACIÓ EN L’OBTENCIÓ DEL MANAMENT DE CERTIFICACIÓ DE CÀRREGUES I TÍTOLS – Art. 656.3 LEC
Com tots recordareu, mitjançant la Llei 19/2009 es va introduir un nou apartat, en concret el 3r. de l’art.656 (recentment reformat mitjançant Llei 42/2015), en virtut del qual es pretenia agilitzar la fase d’execució permetent l’obtenció del certificat de càrregues directament pel procurador una vegada s’havia anotat l’embargament, situació que a més inicialment suposava un estalvi de costos per als nostres representats.
A dia d’avui, i per varis motius, entre d’altres el diferent criteri que mantenien els Registradors de la Propietat a l’hora d’interpretar el referit precepte, han estat molt poques les ocasions en les qual s’han fet ús de les prevencions contingudes en l’art. 656.3, que suposen una competència més pel procurador.
Sent conscients d’aquesta situació i per tal d’aconseguir una plena aplicació del precepte, l’ICPB ha consensuat uns criteris amb el Col·legi de Registradors de la Propietat de Catalunya de manera que:
-Quan en el manament s’indiqui també que el procurador s’hagi facultat pel Lletrat de l’Administració per sol·licitar l’expedició de la certificació de càrregues, s’entendrà que el manament s’estén a ambdues operacions, per la qual cosa es practicarà en primer lloc l’anotació d’embargament i a continuació, sense necessitat de cap altre document de sol·licitud, s’emetrà la certificació de càrregues corresponent.
-En els supòsits de “dret transitori” en els que el procurador estava facultat conforme allò que disposa l’art. 656.3 per a obtindre, prèvia anotació de l’embargament, el certificat de càrregues, si en el seu dia no es va sol·licitar i en conseqüència tampoc es va expedir el referit certificat, únicament serà necessari presentar de nou el manament inicialment lliurat per a l’anotació perquè s’expedeixi el certificat de càrregues. En aquest segon supòsit és probable que qualsevol Registrador ens exigeixi una instància interessant el referit certificat, instància que no precisarà del legitimat de signatures corresponents per part del procurador.
JUNTA ICPB
Barcelona, 25 de novembre de 2016
AVIS 260/16 – DISPONIBILITAT LOTERIA DE NADAL
DISPONIBILITAT LOTERIA DE NADAL
Us informem que els propers dies 1 i 2 de desembre, de 9:15 a 12:00, es lliurarà la Loteria de Nadal, a la delegació de la Ciutat de la Justícia – Sala de Notificacions. Tot aquell col·legiat que no passi a recollir-la en aquestes dates, haurà de fer-ho a la Seu Central del Col·legi (C/ Alí Bei, 29, baixos).
Així mateix, es comunica que el dècim només es lliurarà als procuradors o, en defecte d’això, als Oficials Habilitats o empleats del despatx amb una autorització.
JUNTA ICPB
Barcelona, 24 de novembre de 2016
AVIS 259/16 – SERVEI DE RECEPCIO DE NOTIFICACIONS – 5 DE DESEMBRE
SERVEI DE RECEPCIÓ DE NOTIFICACIONS – 5 DE DESEMBRE
Es recorda a tots els col·legiats que el proper dia 5 de desembre no operarà el servei de notificacions del Col·legi.
Pel que fa als Procuradors exercents a Barcelona, romandrà oberta la Sala de Notificacions, situada a la Ciutat de la Justícia per tal de que puguin recollir i segellar els trasllats de còpies, que no es presentin mitjançant el sistema RED Telemàtic.
Pel que fa a les Delegacions, respecte als trasllats de còpies d’escrits, s’estarà a l’acordat amb els diferents Deganats.
Tot això, sense perjudici del que pugui ser notificat per Via LexNET.
JUNTA ICPB
Barcelona, 23 de novembre de 2016
AVIS 258/16 – ENTRADA EN FUNCIONAMENT DEL MODUL TRA-E.JUSTICIA.CAT AL JUTJAT DEL SOCIAL NUM. 30 DE BARCELONA
ENTRADA EN FUNCIONAMENT DEL MÒDUL TRA-E.JUSTICIA.CAT AL JUTJAT DEL SOCIAL NÚM. 30 DE BARCELONA
Us informem que la Direcció General de Modernització de l’Administració de Justícia ens ha comunicat que dilluns, dia 28 de novembre es posarà en marxa al Jutjat del Social núm. 30 de Barcelona el mòdul de gestió processal, que s’integra dins el sistema e-justicia.cat.
El mòdul de gestió processal és el primer pas per a l’assoliment de l’expedient judicial electrònic. Aquest sistema incorpora un seguit de funcionalitats que suposen un salt qualitatiu en la tramitació electrònica.
JUNTA ICPB
Barcelona, 22 de novembre de 2016
AVIS 257/16 – PROPER SEMINARI CEP: ACCIDENTS DE TRÀNSIT: ASPECTES PROCESSALS I NOUS BAREMS DE VALORACIO D ‘ INDEMNITZACIONS
PROPER SEMINARI CEP: “ACCIDENTS DE TRÀNSIT: ASPECTES PROCESSALS I NOUS BAREMS DE VALORACIÓ D’INDEMNITZACIONS”
Us informem que el proper dia 1 de desembre, entre les 18 i les 20 hores, se celebrarà el seminari “Accidents de trànsit: aspectes processals i nous barems de valoració d’indemnitzacions”, a càrrec del Sr. Jose Pérez Tirado, Advocat, membre de la comissió d’experts de la Direcció General d’Assegurances per a la reforma del sistema de valoració de les indemnitzacions per a les víctimes de trànsit.
La sessió, que tindrà lloc a l’IDEC (carrer Balmes, 132, Barcelona), segueix la programació del curs 2016-2017 del Centre D’Estudis de la Procura (CEP).
Aquesta sessió formativa, que s’emmarca dins dels Seminaris Procura al Dia, té per objecte analitzar les qüestions processals més rellevants en matèria de responsabilitat civil derivada del trànsit motoritzat, des d’una òptica d’estratègia processal. S’abordarà també l’estudi dels barems per a la valoració d’indemnitzacions a les víctimes d’accidents de trànsit, aprovats per la Llei 35/2015, de 22 de setembre.
El ponent tractarà ,entre d’altres, temes com els criteris de procedibilitat de demandes, sistemes de responsabilitat civil i penal de l’ordenament jurídic vigent, procediment de reclamació de danys i perjudicis i el càlcul d’indemnitzacions d’acord amb el nou sistema de barems.
Us recordem que el preu d’aquest Seminari és de 30 €, però la tarifa es redueix per als procuradors de fins a 5 anys de col·legiació a només 15 €.
Si voleu contactar amb el CEP per inscriure-us al curs o per demanar-ne més informació, podeu escriure al mail cep@icpb.es o bé trucar al telèfon 93 319 98 36. Les places són limitades amb un rigorós ordre d’inscripció.
Esperem que aquest seminari sigui també del vostre interès.
JUNTA ICPB
Barcelona, 21 de novembre de 2016
AVIS 256/16 – IMPORTANT: ACORD SECRETARI DE GOVERN TSJC PRESENTACIO ESCRITS EN EL SISTEMA RED HIBRID
IMPORTANT: ACORD SECRETARI DE GOVERN TSJC PRESENTACIÓ D’ESCRITS EN EL SISTEMA RED HÍBRID
Com a complement de l’avís 250/16, us donem trasllat de l’acord del Secretari de Govern del TSJC dictat en data 9 de novembre, referent a la presentació d’escrits mitjançant el sistema RED Híbrid.
En l’esmentat acord es reflecteix que “a partir del dia 21 de novembre de 2016, la data de presentació d'un escrit en el sistema RED HÍBRID, amb caràcter general, serà la que consti a la caràtula generada pel sistema en el moment de la presentació telemàtica de la sol·licitud, i no la data de presentació de l'original al Deganat o al servei comú processal general corresponent.
Els procuradors hauran de presentar l'escrit, amb la caràtula generada pel sistema, en el deganat o servei comú processal general corresponent abans de les 14 hores del dia hàbil següent al de presentació de la sol·licitud. En cas contrari, es considerarà que la presentació de l’escrit no s’ha realitzat.”
Podeu consultar aquest acord clicant el següent link: Acord
JUNTA ICPB
Barcelona, 18 de novembre de 2016
AVIS 255/16 – INICI SISTEMA RED HIBRID EN VILANOVA I LA GELTRU I EN LA JURISDICCIO CONTENCIOSA-ADMINISTRATIVA DE BARCELONA
INICI SISTEMA RED HÍBRID EN VILANOVA I LA GELTRÚ I EN LA JURISDICCIÓ CONTENCIOSA-ADMINISTRATIVA DE BARCELONA
Us informem que des del Servei d'Implantació i Seguiment de Programes Informàtics del Departament de Justícia ens han comunicat que a partir del dilluns 14 de novembre es va programar l’inici d’un període voluntari de presentació d’escrits, mòdul de registre d’escrits RED HÍBRID d’ejusticia.cat, per a tot el col·lectiu de procuradors en el partit judicial de Vilanova i la Geltrú i en la jurisdicció contenciosa-administrativa de Barcelona.
JUNTA ICPB
Barcelona, 16 de novembre de 2016
AVIS 254/16 – CAMPANYA GRAN RECAPTE DEL BANC DELS ALIMENTS
CAMPANYA GRAN RECAPTE DEL BANC DELS ALIMENTS
Per vuitè any consecutiu, els quatre Bancs dels Aliments de Catalunya organitzen els dies 25 i 26 de novembre el gran Recapte d’Aliments a Catalunya amb l’objectiu de donar resposta a les urgències alimentàries de les persones més necessitades.
Des del Col·legi de Procuradors de Barcelona i, com altres anys, es farà una aportació econòmica, però us animem a recordar aquesta data i que feu la vostra aportació en els moltíssims supermercats que s’adhereixen a aquesta campanya però, si us és més fàcil, us donem les dades on podeu efectuar la vostra donació anònima fent un ingrés directament al seu compte bancari a La Caixa de Pensions: ES27 2100 0555 31 0201930933 o fer-la on-line:
https://www.bancdelsaliments.org/es/donaciones_economicas/
JUNTA ICPB
Barcelona, 16 de novembre de 2016
AVIS 253/16 – DIES SENSE SERVEI DE RECEPCIO DE NOTIFICACIONS 2017
DIES SENSE SERVEI DE RECEPCIÓ DE NOTIFICACIONS 2017
Us informem que, en mèrits de les facultats previstes als arts. 28.3 i 154 LEC i al pacte catorzè del Protocol Marc signat entre el TSJC i el Consell de Col·legis de Procuradors de Catalunya relatiu al Servei Comú de Recepció d’actes de comunicació / notificacions, el calendari dels dies en que, per raons organitzatives, les dependències col·legials romandran tancades en el proper any 2017 serà el següent:
– 13 d’abril (dijous Sant)
– 13 d’octubre (divendres)
– 7 de desembre (dijous)
Atès l’anterior, no operarà en aquests dies el Servei de Recepció de les notificacions judicials dirigides als Procuradors intervinents en els processos, organitzat per aquest Col·legi de Procuradors.
Tot això, sense perjudici que, si existís urgència en la notificació d’alguna resolució durant aquestes dates, podrà l’òrgan jurisdiccional realitzar la mateixa, directament amb els Procuradors de les parts afectades, a la seu de l’òrgan, en mèrits del que disposa el paràgraf 1r de l’art. 154 de la LEC, o en el Servei de recepció de notificacions segons el Pacte 14ª del Protocol Marc abans esmentat.
JUNTA ICPB
Barcelona, 15 de novembre de 2016
AVIS 252/16 – EXHIBICIO DADES SIRAJ
EXHIBICIÓ DADES SIRAJ (Art. 5.2 del RD 95/2009 de 6 de febrer)
Us informem que des de la Subdirecció General de programació de la Modernització, s'ha donat ordre expressa a tots els Lletrats de l'Administració de Justícia de les jurisdiccions penals, que en cap cas, es doni còpia del historial penal, sense prèvia autorització judicial, ni es mostri als interessats en una altra forma que per la mera exhibició, quan sol·licitin l'accés a la mateixa.
JUNTA ICPB
Barcelona, 15 de novembre de 2016
AVIS 251/16 – NOTA INFORMATIVA DE L ‘ AGENCIA TRIBUTARIA RELATIVA A LA TAXA JUDICIAL
NOTA INFORMATIVA DE L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA RELATIVA A LA TAXA JUDICIAL
Com a complement de l’avís 185/16, us informem que l’Agència Tributària ha emès una nota informativa sobre la taxa judicial, aclarint l’abast de la Sentència del Tribunal Constitucional 140/2016, de 21 de juliol de 2016.
Podeu consultar aquesta nota informativa clicant el següent link: Nota informativa
JUNTA ICPB
Barcelona, 14 de novembre de 2016
AVIS 250/16 – PROPOSTES DE MILLORES ACORDADES AMB EL DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA
PROPOSTES DE MILLORES ACORDADES AMB EL DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA
Amb la finalitat de mantenir-vos informats sobre les reunions que per part de la Junta del Col·legi de Procuradors de Barcelona i del Consell de Procuradors de Catalunya es mantenen amb el Departament de Justícia us comentem els principals acords i propostes de millora presos en la reunió mantinguda el passat dia 2 de novembre amb el Departament de Justícia.
1.- Nova regulació del RED Híbrid. S'ha arribat a un acord amb el Departament de Justícia, avalat pel Secretari de la Sala de Govern del TSJC, mitjançant el qual s'estableix que els efectes de la presentació dels escrits RED Híbrid serà el de la data i hora en el qual es realitza la presentació telemàtica. Fins ara, els efectes de presentació venien donats amb la presentació en paper. És IMPORTANT tenir en compte que perquè la validesa sigui efectiva, l'escrit haurà de presentar-se en paper abans de les 15.00 hores de l'endemà hàbil. Per tant, si hem de presentar un escrit subjecte al termini de l'Art. 135 Lec (15.00 hores), podrem presentar l'escrit de forma telemàtica el dia en què fineixi el termini, i la validesa de presentació serà el dia i hora que marqui la caràtula. Però perquè aquest escrit tingui efectes de presentació en la data i hora que posa la caràtula, haurà de presentar-se l'endemà hàbil en paper en el Deganat tal com es venia fent fins ara. Tan aviat tinguem data d'entrada en vigor d'aquesta mesura us ho farem saber.
2.- Ampliació del personal a Mollet i sol·licitud que es facin torns en moments d'absència de funcionaris en deganat. Després de les queixes rebudes de diferents partits judicials en què s'ha implementant el sistema de presentació d'escrits RED Híbrid per les cues a l'hora de presentar els escrits en el Deganat, el Departament de Justícia s'ha compromès a prendre mesures per evitar les possibles disfuncions. A Mollet s'ha acordat posar una persona més en el Deganat ja que només havia designat un funcionari. En altres partits judicials s'establirà un torn amb el personal a fi que sempre hi hagi una persona com a mínim atenent la presentació d'escrits.
3.- Pla de contingència per a escrits de guàrdia quan hi hagi fallada en el sistema. S'ha elaborat per part del Departament, juntament amb el TSJC i el Consell de Procuradors un pla de contingència en el cas que es doni una fallada del sistema e-justícia que provoqui la impossibilitat de presentar escrits de termini telemàticament. Us adjuntem link en el qual podeu descarregar aquest pla: Pla de contingència
4.- Preguntes freqüents o FAQ’S. El Departament de Justícia ha elaborat un llistat de preguntes freqüents o FAQ’s a fi de donar resposta als dubtes més corrents que puguem tenir a l'hora de presentar escrits o demandes telemàtiques. Us adjuntem link en el qual podeu descarregar aquestes FAQ’s: FAQ’S
5.- Nomenclatura dels escrits presentats telemàticament. Se'ns ha traslladat per part del Departament de Justícia la preocupació de l'Audiència Provincial de Barcelona en el sentit que la majoria d'escrits presentats no s'han posat la nomenclatura dels documents annexats. Igual que quan es presenta una demanda TTA, els documents han de tenir la corresponent nomenclatura (escrit demanda.pdf documento 1- contracte.pdf document 2-rebut….) en els escrits que es presentin, ha de fer-se el mateix. L'Audiència Provincial ja ha advertit que, de seguir amb aquesta situació, retornaran les actuacions al Jutjat d'Instància a fi que es tornin a presentar els escrits i/o documents degudament nomenats.
JUNTA ICPB
Barcelona, 11 de novembre de 2016
AVIS 249/16 – HORARI ATENCIO ALS PROFESSIONALS DEL SCPE A SANT BOI DE LLOBREGAT
HORARI D’ATENCIÓ ALS PROFESSIONALS DEL SCPE A SANT BOI DE LLOBREGAT
Us informem que la Lletrada de l’Administració de Justícia del Servei Comú Processal Execució de Sant Boi de Llobregat ens han comunicat que l’horari d’atenció al públic del SCPE durant uns mesos, serà de 9:00 a 10:30 i de 13:00 a 14:00 hores, excepte urgències que s’atendran fora de l’horari restringit.
De forma provisional cada funcionari informarà dels assumptes segons la terminació que porti, tot això, sense perjudici de retornar al sistema anterior un cop acabades les tutories i les formacions que s’estan duent a terme.
Per aquest motiu, a partir d’avui, s’ha establert un torn d’atenció al públic que consisteix en que un funcionari fa la recepció al ciutadà i al professional , en el cas que la consulta sigui de poca complexitat s’intentarà resoldre en el acte i sinó es derivarà a la persona que tramiti aquell procediment.
Així mateix, us comuniquem que en el SCPE s’ha creat una bústia de correu electrònic: scpe.santboi@xij.gencat.cat, que serà consultada diàriament.
Podeu consultar la distribució de les terminacions entre els funcionaris clicant el següent link: Terminacions
JUNTA ICPB
Barcelona, 10 de novembre de 2016
AVIS 248/16 – POSADA EN MARXA DELS EQUIPS MULTIFUNCIO
POSADA EN MARXA DELS EQUIPS MULTIFUNCIO
Com a complement de l’avís 142/16, us informem que des del Servei d’Implantació i Seguiment de Programes Informàtics ens han comunicat que s’ha iniciat el desplegament i instal·lació, a totes les seus, dels equips multifunció destinats als professionals per escanejar els documents que aquests sol·liciten als òrgans judicials i facilitar les còpies dels mateixos als procuradors.
Actualment, a més de la Ciutat de la Justícia de Barcelona, ja es disposa d’aquests equips a les seus de:
– Vilafranca del Penedès (2 equips)
– Vilanova i la Geltrú (3 equips)
Us recordem que l’operativa de la gestió de les còpies és la següent:
Com a norma general, els professionals podran utilitzar els equips instal·lats pel seu ús exclusiu dins dels edificis judicials però fora de la pròpia dependència de l’òrgan judicial.
Aquest equipament només permet l’escaneig de documents cap a un dispositiu USB, per la qual cosa l’usuari s’haurà de dotar prèviament d’un llapis de memòria on poder-se descarregar la documentació escanejada.
L’usuari s’identificarà a la màquina multifunció teclejant un codi identificatiu (codi PIN). Es facilitarà a cada col·legi professional o entitat un codi PIN propi. El codi PIN del nostre Col·legi és el 5492.
L’ús d’aquest maquinari és senzill, però es posarà un cartell amb les indicacions a seguir al costat de cada multifunció.
L’excepció a l’apartat anterior és la Ciutat de la Justícia, on les màquines multifunció dedicades als procuradors sí que tindran la possibilitat d’imprimir o fotocopiar. Per aquest cas particular, circumscrit als casos específics de gratuïtat de còpies, l’usuari haurà de sol·licitar la targeta d’activació de la multifunció a l’òrgan judicial.
Per casos específics (justícia gratuïta, torn d’ofici, etc.), qualsevol col·lectiu professional encara mantindrà la possibilitat d’imprimir en les màquines multifuncions ubicades dins dels òrgans judicials.
Per fer-ho, l’òrgan judicial facilitarà a l’usuari la targeta d’activació juntament amb els documents dels procediments que s’hagin de fotocopiar. Un cop finalitzat el procés, l’usuari retornarà a l’òrgan judicial els documents i la targeta.
JUNTA ICPB
Barcelona, 10 de novembre de 2016